Etusivu » Tiedotteet » Talous » Teknologiateollisuuden toimitusjohtajat bloggaavat

Teknologiateollisuus ry

Teknologiateollisuuden toimitusjohtajat bloggaavat

Julkaistu: 13.03.2013 klo 14:02
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Teknologiateollisuuden Toimitusjohtajablogissa teknologiateollisuuden toimitusjohtajat kirjoittajat ajankohtaisista aiheista.

Tällä hetkellä keskustelua käydään erityisesti yritysten innovaatiotoiminnasta.

ABB:n toimitusjohtaja Tauno Heinola ottaa kantaa keskusteluun SHOKien tuloksellisuudesta: Innovaatioita ei synny pelkästään oman väen kesken

IBM Suomen toimitusjohtaja Tuomo Haukkovaara peräänkuuluttaa kirjoituksessaan Tulevaisuudenkestävä Suomi avoimuutta niin teknologiaratkaisuihin kuin ajatteluun ylipäätään.

Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialat ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka-ala. Toimialalla tehdään 80 % koko elinkeinoelämän tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala vastaa 60 % Suomen koko viennistä, ja liikevaihdosta yli 70 % kertyy globaaleilta markkinoilta. Teknologiateollisuus ry:n runsaat 1 600 jäsenyritystä edustavat lähes 90 % Suomen koko teknologiateollisuudesta.