Etusivu » Tiedotteet » Talous » TDC:n heinä-syyskuu: vakaa kehitys jatkuu

TDC

TDC:n heinä-syyskuu: vakaa kehitys jatkuu

Julkaistu: 03.11.2011 klo 12:37
Julkaisija: TDC

TDC-konsernin liikevaihto kasvoi 2,6 miljardiin euroon (0,3 prosenttia), EBITDA 1,1 miljardiin euroon (1,5 prosenttia) ja pääomavapaa kassavirta 11 prosenttia vuoden 2011 kolmannen neljänneksen aikana viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. TDC:n osavuosikatsaus julkaistiin tänään.

“Vallitsevassa toimintaympäristössä on erittäin tyydyttävää, että pystymme jatkamaan vakaata kehitystä ja tuottamaan vahvan tuloksen. Voimme olla ylpeitä saavutuksistamme, erityisesti TV-palveluissa, mobiilipalveluissa ja TDC Nordic –alueella eli Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa”, sanoo konsernin pääjohtaja Henrik Poulsen.

Mobiiliasiakkaiden määrä kasvoi 54 000 asiakkaalla ja 4G lanseerattiin vuoden aikana.

”Palveluun ja asiakastyytyväisyyteen panostaminen ovat Suomen markkinoilla se alue, jolla tahdomme erityisesti näyttää vahvuutemme ja jota kehitämme suunnitelmallisesti jatkossakin”, toteaa toimitusjohtaja Timo Levoranta. ”EPSI Rating 2011 –tutkimuksen tulokset kertovat, että meillä on edelleen Suomen tyytyväisimmät laajakaista-asiakkaat, joten toimenpiteet, joilla olemme pyrkineet asiakastyytyväisyyttä edistämään, ovat iloksemme osoittautuneet oikeiksi.”

TDC:n näkymät vuodelle 2011 säilyvät ennallaan: Konsernin liikevaihdon odotetaan pysyvän viime vuoden tasolla ja EBITDAN odotetaan kasvavan 2 prosenttia vuoden 2011 aikana.

Englanninkieliset tulostiedotteet ovat ladattavissa osoitteessa http://investor.tdc.com/

Lisätiedot: Tanskan TDC:n lehdistöpalvelu, puhelin +45 70 20 35 10 tdcpresse@tdc.dk<mailto:tdcpresse@tdc.dk>

TDC. Yritysten operaattori, jolle palvelu on ykkösasia. Me TDC:llä keskitymme yritysasiakkaisiin ja tarjoamme heille paitsi liiketoimintaa tukevat telepalvelut myös markkinoiden parhaan asiakaskokemuksen. Valtakunnallinen EPSI Rating -tutkimus vahvisti, että TDC on teleoperaattoreiden palvelujohtaja, sillä TDC:llä on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat yritysten laajakaistapalveluissa. Saavutimme ykköstilan kaikilla viidellä osa-alueella: imago, asiakkaiden odotukset, tekninen ja asiakaspalvelun laatu sekä palveluiden hinta–laatu-suhde. Parhaan palvelun varmistamiseksi TDC toimii omalla nimellään kaikissa Pohjoismaissa: Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2010 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstöä n. 11 000.