Etusivu » Tiedotteet » Talous » Sweco-konsernin tulos 49 miljoonaa euroa

Sweco-konsernin tulos 49 miljoonaa euroa

Julkaistu: 11.02.2011 klo 15:27
Julkaisija: Sweco Industry Oy

Sweco-konsernin liikevoitto pysyi lähes ennallaan ja oli 49 miljoonaa euroa viime vuonna. Liikevaihto oli vajaat 600 miljoonaa euroa. Suomessa Swecon liiketoiminta pysyi viime vuoden tasolla sekä teollisuuden palveluissa että projektinjohtopalveluissa. Markkinatilanteen odotetaan kuitenkin elpyvän kuluvan vuoden aikana.

- Näyttää siltä, että teollisuuden investoinnit ovat elpymässä Euroopassa ja kysyntä sekä energia- että metsäteollisuuden palveluissa on kasvanut. Vielä on kuitenkin liian aikaista sanoa, onko trendi kääntynyt, sanoo toimitusjohtaja Kari Harsunen Sweco Industry Oy:stä.

Sweco Industryn ja projektinjohto- ja rakennuttamispalveluja tarjoavan Sweco PM:n yhteenlaskettu liikevaihto oli 70,3 miljoonaa euroa viime vuonna ja tulos vaikeasta taloustilanteesta huolimatta pysyi lähes ennallaan. Liikevoitto oli 1,0 miljoonaa euroa.

- Sweco PM:n markkinatilanne pysyi stabiilina ja tilauskanta hyvänä. Erityisesti infrapuolemme jatkui vahvana ja myös talo- ja teollisuuspuoli osoittivat elpymisen merkkejä, sanoo toimitusjohtaja Jyrki Keinänen Sweco PM:stä.

Koko Sweco-konsernin liikevaihto oli vajaat 600 miljoonaa euroa ja pysyi siten edellisvuoden tasolla. Konsernin tulos verojen jälkeen oli 34,0 miljoonaa euroa.
Konserni kertoo kasvustrategiansa jatkuvan.

- Swecon vahva taloudellinen tilanne, johtava markkina-asema ja laaja palvelutarjonta mahdollistavat meille erinomaisen pohjan kannattavalle kasvulle nykyisillä ja uusilla markkinoilla Euroopassa, konsernijohtaja Mats Wäppling sanoo.

Kari Harsunen, toimitusjohtaja, Sweco Industry, puh: + 358 20 752 6572 email: kari.harsunen@sweco.fi

SWECO Industry
Valimotie 9, B.O.Box 75
FI-00381 Helsinki, Finland