Etusivu » Tiedotteet » Talous » Suomen Rahapajan tiedote liittyen poliisin 29.11. tutkintatiedotteeseen

Suomen Rahapaja Oy

Suomen Rahapajan tiedote liittyen poliisin 29.11. tutkintatiedotteeseen

Julkaistu: 29.11.2010 klo 15:04
Julkaisija: Suomen Rahapaja Oy

Poliisin tutkinnassa on selvinnyt, että tuotantopäällikön epäillään käyttäneen törkeästi väärin omaa luottamusasemaansa ja pystyneen noin puolentoista vuoden ajan (1.4.2009 - 7.9.2010) varastamaan yhtiön tuotannosta huomattavan summan eurokolikoita. Tuotantopäällikkö on vastannut kolikoiden valmistuksesta ja ylläpitänyt tuotannon kirjanpitoa. Hänellä on asemansa johdosta ollut mahdollisuus manipuloida raportteja, mitä senaikainen valvonta ei kyennyt havaitsemaan.

Kyseessä on valitettava ja todella poikkeuksellinen yksittäistapaus, johon suhtaudumme erittäin vakavasti. Olemme jutun johdosta nostaneet turvallisuustasoamme entisestään ja muuttaneet kontrollikäytäntöjä. Teemme kaikkemme, jotta vastaavanlainen ei enää koskaan toistu. Kehitämme turvallisuutta jatkuvasti.

Yhteydenotot
Henna Karjalainen
viestintä- ja markkinointipäällikkö
puh 050 575 9197