Etusivu » Tiedotteet » Talous » SUOMALAINEN VERKKOMAKSAMINEN MAAILMANVALLOITUKSEEN - VERKKO-OSTAMINEN NOSTETAAN AIVAN UUDELLE TASOLLE

Paytrail

Julkaistu: 04.06.2013 klo 11:15
Julkaisija: Paytrail

JULKAISUVAPAA ke 5.6.2013

Jyväskyläläinen Suomen Verkkomaksut Oyj on laittanut ison vaihteen päälle. On jälleen aika tehdä ihmeitä ja julkaista verkko-ostamisen ahdistuksen totaalisesti poistava palvelu maailmanlaajuisesti. Yritys uskoo niin vakaasti uuteen palveluun - Paytrail-tiliin, että teki sen vuoksi ison siirron ja vaihtoi kotimarkkinoilla hyvin vahvan, jo käsitteeksi muodostuneen, mutta erittäin suomalaisen yritysnimen uuteen Paytrail nimeen.

Paytrail-tili palvelusta on vaikea kertoa pitkästi sillä se yksinkertaisesti mahdollistaa verkosta ostamisen yhdellä klikkauksella ja yksillä tunnuksilla, missä tahansa käyttöyhteydessä, ennennäkemättömän helposti. Verkkoshoppailusta jää nyt jäljelle ainoastaan se hauska osuus. Ja kuten yhtiölle tyypillistä, turvallisuudesta on jälleen huolehdittu huippuunsa viritetyllä laadulla.

Paytrail on valmis tekemään tämän saman koko maailman mittakaavassa

- Kolme vuotta sitten aloin miettiä mihin suuntaan haluan verkkokaupan alaa viedä. Halusin, että meillä tehdään kerralla sellainen ratkaisu, jolla nostamme kotimaisen verkko-ostamisen heittämällä maailman kärkikastiin ja jota voimme tarjota mistä tahansa maasta tuleville kuluttajille ja yrityksille. Nyt tämä on toteutumassa, hehkuttaa silmät loistaen Paytrailin perustaja ja verkkokaupan visionääri Lennu Keinänen.

- Usko uuteen palveluun on vankka myös muualla kuin meillä. Useat kumppanimme ympäri Eurooppaa odottavat innolla milloin pääsevät toteuttamaan uutta palveluamme ja olemaan edelläkävijöiden joukossa. Teetätimme tutkimuksen merkittävälle määrälle kuluttajia, josta saatu palaute oli myös varsin positiivista. Tutkimuksessa tunnistettiin mm. ennakkoluulottomien edelläkävijöiden ryhmä, joka on jo odottanut tämän tyypistä palvelua, mutta jota kukaan suomalainen toimija ei ole vielä saanut tarjotuksi, taustoittaa Lennu.

Yhtiö on valmis haastamaan esim. maailman suurimman PayPalin ja julkistaa uuden palvelunsa Lontoossa, LeWeb -tapahtumassa 5.6.2013. Paytraililla on jo asiakkaita 10 Euroopan maasta ja toimipiste myös Tukholmassa. Huikean ja arvostetun kasvutarinan odotetaan jatkuvan koko maailman mittakaavassa, Euroopasta alkaen.

Verkkoshoppailun ihanuus ja ahdistus

Verkosta ostaminen on meille jo päivittäistä asiointia siinä missä ruokakaupassa käynti. Itse shoppailu on hauskaa, mutta tunnelma romahtaa usein totaalisesti päästessä siihen pisteeseen kun ostoskoriin innolla kerätyt tuotteet pitäisi varsinaisesti ostaa. Kirjaudut verkkokauppaan, täytät lukuisiin kenttiin erinäisiä tietoja toimitukseen ja maksamiseen liittyen, käyt välillä omassa verkkopankissa tai muussa maksupalvelussa hyväksymässä ja vahvistamassa maksun, tarkistat tiedot ja hyväksyt ne jne. Ei ole myöskään mitenkään ihmeellistä, että jossain kohti asiointia verkkopalvelu menee solmuun ja joudut aloittamaan kaiken alusta.

Kuusi vuotta sitten verkkokaupan ala koki mullistuksen kun silloinen Suomen Verkkomaksut julkaisi kaikki verkkomaksutavat yhteen pakettiin nivovan maksupalvelunsa. Palvelun kautta kulkee tällä hetkellä arviolta noin 60% kotimaisesta verkkomaksuliikenteestä mahdollistaen useiden tuhansien yritysten tarjota asiakkailleen miellyttävän ostokokemuksen. Yhtiö operoi kauppoja kymmenien miljoonien edestä joka kuukausi ja auttaa toisia yrityksiä toimimaan menestyksekkäästi verkossa.

Huikea tarina näkyy mm. liikevaihdon ja henkilöstömäärän vahvana kasvuna sekä noteerauksina useissa merkittävissä kotimaisissa ja kansainvälisissä kasvuyrityslistauksissa. Yhtiön innovatiivisuus ja kasvukyky on palkittu mm. yhdysvaltalaisen Red Herringin Europe Top 100 palkinnolla. Paytrail on luonut verkkomaksamiselle standardin, josta kertoo sen olevan toimiluvallinen maksulaitos, ainoana alansa toimijana Suomessa.

Seuraa uuden palvelun julkistusta livenä Lontoosta 5.6. klo 11 eteenpäin: blog.paytrail.com www.paytrail.com

Lennu Keinänen, Founder, Evangelist +358 44 776 7827, lennu.keinanen@paytrail.com
Markus Laurio, CEO +358 40 840 3754, markus.laurio@paytrail.com
Suvi Tikkanen, Marketing Director +358 40 562 8283, suvi.tikkanen@paytrail.com

Paytrail yritysesittely:
- Perustettu kesäkuussa 2007 Suomen Verkkomaksut nimellä. Paytrail-nimellä 05.06.2013 alkaen, jolloin lanseerattiin uusi palvelu - Paytrail-tili.
- Vuonna 2012 liikevaihto kasvoi 55%, ollen 3,4 miljoonaa euroa.
- Mahdollistaa kauppoja kymmenien miljoonien edestä joka kuukausi. Vuoden 2013 maksuvolyymi on arviolta 0,4 miljardia euroa.
- Henkilöstömäärä 38, tuplaantunut vuoden 2012 alun jälkeen.
- Pääkonttori Suomessa (Jyväskylä), toimipiste myös Ruotsissa (Tukholma).
- Yhtiöllä on maksulaitoksen toimilupa.
- Auttaa tuhansia yrityksiä useista eri maista tarjoamaan asiakkailleen miellyttävän ostokokemuksen.
- Tekee verkko-ostamisesta entistä helpompaa, missä tahansa!

www.paytrail.com