Etusivu » Tiedotteet » Talous » Stipendejä taloushallinnon opiskelijoille

Stipendejä taloushallinnon opiskelijoille

Julkaistu: 28.05.2013 klo 08:15
Julkaisija: Suomen Taloushallintoliitto ry

Tili-instituuttisäätiö jakaa vuosittain stipendejä ammattikorkeakoulujen ja korkeakoulujen opiskelijoille, joiden opinnäytetyö, kandidaatin tutkielma tai pro gradu tutkielma käsittelee pk-yritysten taloushallintoa tilitoimistopalveluiden näkökulmasta. Myös muut taloushallinnon ja sen kehittämisen kannalta kiintoisat aiheet huomioidaan.

Tänä vuonna stipendihakemuksia oli saapunut huomattavasti enemmän kuin aiempina vuosina, yhteensä 21. Lähetetyt opinnäyte- ja gradutyöt olivat kiinnostavia ja  tekijät olivat perehtyneet valittuun aihealueeseen kattavasti.

Tili-instituuttisäätiö päätti myöntää stipendin kuudelle opinnäytetyölle ja kolmelle pro gradutyölle. Stipendejä jaettiin yhteensä 3 600 euron arvosta.

500 euron stipendin saivat:

• Mikko Koskela, Tampereen yliopisto, pro gradusta Taloushallinto-ohjelmiston valinta tilitoimistossa
  • Sanna Ripatti, Lappeerannan teknillinen yliopisto, pro gradusta Empiirinen analyysi tilitoimiston liikeriskeistä ja niiden hallinnasta
  • Taneli Toikka, Tampereen yliopisto, pro gradusta Suomalaisten tilitoimistojen tehtäväkentän muutos liiketoiminnan malliajattelun näkökulmasta

350 euron stipendin saivat:

• Pauliina Bifeldt, Metropolia ammattikorkeakoulu, opinnäytteestä Ostolaskutuksen sähköinen kiertoprosessi ja sen implementointi tilitoimistoon
  • Janne Hakkarainen, HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, opinnäytteestä IFRS-tilinpäätöskäytännön käyttöönotto case-yrityksessä
  • Maiju Mustonen, Saimaan ammattikorkeakoulu, opinnäytteestä Kirjanpitoaineiston sähköinen arkistointi ja siihen liittyvät vaatimukset
  • Mika Siltanen, Lahden ammattikorkeakoulu, opinnäytteestä Tilitoimiston kustannuksien kohdistus toimintolaskennan avulla
  • Piia Virtanen, Hämeen ammattikorkeakoulu, opinnäytteestä Business Strategy - creating a strategy for an accounting company
  • Niina Viinikainen ja Sanna-Mari Nuri, Jyväskylän ammattikorkeakoulu, opinnäytteestä Taloushallintojärjestelmän vaihdos pienessä tilitoimistossa Case: Tilipalvelu Pirki Oy

Taloushallintoliitto perusti Tili-instituuttisäätiön vuonna 1980 edistämään laskentatoimen ja taloushallinnon kehittämistä sekä järjestämään alan asiantuntijatutkintoa eli KLT-tutkintoa. Säätiön toimintaan kuuluu tärkeänä osana KLT-tutkinnon ylläpidon ja tilitoimistojen auktorisoinnin valvonta. Säätiön toiminnassa ovat vahvasti edustettuina mm. verohallinto, korkeakoulut, julkishallinto ja elinkeinoelämän keskusjärjestöt sekä liike-elämä.

Stipendien haku on keväisin huhtikuun lopulla. Hakemukset toimitetaan Tili-instituuttisäätiölle: katso tarkemmat ohjeet »

Juha Ahvenniemi, toimitusjohtaja, Suomen Taloushallintoliitto, p. 040 7669291
Outi Mäkiniemi, viestintäpäällikkö, Suomen Taloushallintoliitto, p. 040 5601742

Taloushallintoliitto pähkinänkuoressa

Taloushallintoliitto TAL on Suomessa toimivien taloushallinnon palveluja tarjoavien auktorisoitujen tilitoimistojen ja konsulttiyritysten valtakunnallinen liitto. Liitto edustaa noin 800 auktorisoitua taloushallinnon yritystä ja sen päämääränä on kehittää tilitoimistoalaa yhdessä jäsenyritystensä kanssa. Jäsenyritykset hoitavat lähes 130.000 suomalaisen yrityksen ja yhteisön taloushallintoa.

Auktorisointijärjestelmä ja määräajoin suoritettavat tarkastukset varmistavat tilitoimiston laadun ja osaamisen tason. Auktorisoitu Taloushallintoliiton jäsen -merkki on selkein todiste asiantuntemuksesta. Liiton jäsenyritykset tarjoavat kirjanpidon, verotuksen, palkkahallinnon, talouden ja laskennan, rahoituksen ja yrityskauppakonsultoinnin, talousjohtamisen, koulutuksen sekä tietotekniikan palveluja erityisesti pk-yrityksille.

www.taloushallintoliitto.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon