Etusivu » Tiedotteet » Talous » Sovatek-säätiölle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto

Sovatek-säätiölle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Julkaistu: 13.10.2015 klo 08:31
Julkaisija: Suomalaisen Työn Liitto

Sovatek-säätiölle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeus. Jyväskylässä ja Joensuussa toimiva Sovatek-säätiö on monipuolinen psykososiaalisen kuntoutuksen asiantuntija- ja yhteistoimintaorganisaatio, joka keskittyy päihde- ja mielenterveyshaittojen ehkäisyyn ja hoitoon sekä myös työllisyyden edistämiseen.

Yhteiskunnallinen yritys -merkkiä voidaan myöntää yrityksille, joiden ensisijainen tavoite on ratkaista yhteiskunnallisia haasteita ja ne käyttävät vähintään puolet voitostaan tähän. Tärkeää on myös toiminnan avoimuus ja vastuullisuus – näillä yrityksillä on arvot kohdallaan ja ne pyrkivät toiminnallaan monipuolisesti edistämään ihmisten hyvää elämää. Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Yhteiskunnallinen yritys -merkki auttaa tunnistamaan nämä yritykset luotettavasti.

– Sovatek-säätiö täyttää mielestämme erinomaisella tavalla Yhteiskunnallisen yrityksen toimintakriteerit, mistä syystä oli perusteltua hakea merkin käyttöoikeutta, kertoo Sovatek säätiön toimitusjohtaja Jussi Suojasalmi. Yritys haluaa merkin käyttöoikeudella myös tuoda esille toimintatapaansa, joka painottaa sosiaalisen kuntoutuksen merkitystä asiakkaittensa hyvinvoinnin edistämisessä. – Luonnollisesti kyse on myös kansalaisten asenteisiin vaikuttamisesta, toteaa Suojasalmi.

Yhteiskunnallinen yritystoiminta on tärkeää, sillä esimerkiksi Sovatek-säätiö toimii laaja-alaisesti ja voittoa tavoittelematta yhteiskunnallisten haasteiden parissa. Se pyrkii toiminnassaan luomaan muun muassa koulutus-, kuntoutus-, ja työllistymismahdollisuuksia ja kehittämään uusia toimintamalleja ja -menetelmiä.

– Tällainen innovatiivinen toiminta on tärkeää pohdittaessa suomalaisen hyvinvointivaltion tulevaisuutta. Yhteiskunnallinen yritys tekee ja jakaa hyvää. On hienoa saada Sovatek-säätiö Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttäjäksi, sanoo Brand Manager Niina Ollikka Suomalaisen Työn Liitosta.

Lisätietoja

Jussi Suojasalmi, toimitusjohtaja, Sovatek säätiö, 050 545 6863, jussi.suojasalmi@sovatek.fi

Niina Ollikka, Brand Manager, Suomalaisen Työn Liitto, 040 674 8773, niina.ollikka@avainlippu.fi

Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta ja menestystä. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita. www.suomalainentyo.fi