Etusivu » Tiedotteet » Talous » Sijoituspalveluyritys Privanet Group avasi toimipisteen Lahteen

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

Sijoituspalveluyritys Privanet Group avasi toimipisteen Lahteen

Julkaistu: 27.05.2016 klo 07:44
Julkaisija: Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

Kasvuun tähtäävät pienet ja keskisuuret yritykset saavat jatkossa uusia rahoitusvaihtoehtoja, kun pörssin ulkopuolella toimivien yritysten rahoitusjärjestelyihin erikoistunut Privanet Group Oyj avasi paikallisen toimipisteen Lahteen.

Lahden toimisto on nopeasti kasvavalle ja henkilökohtaiseen asiakaspalveluun panostavalle Privanetille järjestyksessä kymmenes Suomessa. Toimipisteen vetäjänä on aloittanut pitkän pankkitaustan omaava Mika Mäenpää, jolla on vankka kokemus erilaisista sijoitustuotteista.

Privanet Groupin hallituksen puheenjohtaja Roy Harju kertoo, että yhtiön on tarkoitus jatkaa laajentumistaan, sillä listaamattomat arvopaperimarkkinat kiinnostavat nyt sijoittajia kotimaan lisäksi myös Euroopassa.

”Lahti on merkittävä talousalue, jossa toimii cleantech-yritysten lisäksi laaja kirjo eri alojen kasvuyrityksiä. Tavoitteenamme on luoda yhteyksiä kasvua tavoittelevien yritysten ja suoria investointikohteita etsivien sijoittajien välille”, Harju kuvailee.

Sijoittajien erityisen kiinnostuksen kohteena ovat Harjun mukaan uusien toimialojen yritykset, joilla on selvä kansainvälistymisstrategia.

Investoinnit Lahden alueella kasvussa

Privanetin ylläpitämä listaamattomien yhtiöiden arvopapereihin keskittyvä kauppapaikka www.privanet.fi on alallaan Suomen suurin. Yhtiö on kehittänyt sijoittajien avuksi myös sähköisen merkintäpaikan, AROUND-palvelun, jonka avulla on mahdollista ohjata pääomavirtoja Suomeen koko Euroopan alueelta.

Liiketoimintakehittäjä Miika Laakso Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:sta pitää uusia työkaluja pk-yritysten toiminnan vauhdittamiseksi tervetulleina. Laakson mukaan moni kasvuhaluinen yritys tuntee tyypillisesti vain pankkien tarjoamat rahoitusmahdollisuudet.

”Investointien määrä näyttäisi olevan Lahden alueella kasvussa, joten kiinnostusta uudentyyppisille pk-yrityksille soveltuville rahoitusjärjestelyille varmasti löytyy,”, toteaa Laakso.

Privanet Group Oyj:llä on parhaillaan käynnissä konsernin oma listautumisanti Helsingin Pörssin ylläpitämälle First North Finland -markkinapaikalle. Privanetin tavoitteena on jatkossa toimia myös itse aktiivisena sijoittajana.

Ladec on jo kevään mittaan järjestänyt Privanetille tilaisuuden tutustua Lahden alueen yrityksiin. Yhteistyö on tuottanut tähän mennessä muutamia kiinnostavia päänavauksia. Suhdeverkoston luomista on tarkoitus jatkaa yhdessä myös tulevaisuudessa.

Roy Harju, hallituksen puheenjohtaja, Privanet Group, p. 050 338 0341

Miika Laakso, liiketoimintakehittäjä, Ladec, p. 040 547 7160

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy – Kestävän kasvun vauhdittaja

LADEC kehi­ttää Lahden kaupunkiseudun elinkeinoelämän kasvun edellytyksiä ja kilpailukykyä sekä markkinoi seutua vetovoimaisena yritysympäristönä. Autamme yri­ttäjiä ja yrityksiä kaikissa yrityksen perustamiseen, kasvuun, kehi­ttämiseen ja kansainvälistymiseen sekä seudullemme sijoi­ttumiseen lii­ttyvissä asioissa. Neuvontapalvelumme on maksutonta. Lisätietoa: www.ladec.fi