Etusivu » Tiedotteet » Talous » Seudun nuorimmat yrittäjät esittäytyvät NY Uskalla yrittää -semifinaalissa Kotkassa 18.2.

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Julkaistu: 10.02.2016 klo 10:59
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

NY Uskalla yrittää -semifinaaleissa Nuori Yrittäjyys ry:n Vuosi Yrittäjänä -ohjelmaan osallistuvat nuoret esittelevät NY-yritystensä toimintaa ja palveluja sekä myyvät yritystensä tuotteita.

NY-aluemessuilla pääsee tutustumaan Vehkalahden koulun, Kotka Svenska Samskolan, Karhulan lukion ja Ekamin Haminan ja Kotekon kampuksen opiskelijoiden perustamiin harjoitusyrityksiin sekä niiden tuotteisiin ja palveluihin.

Messutapahtuma järjestetään Kotkassa kauppakeskus Pasaatissa 18.2. klo 13–16.

Toisen asteen opiskelijoiden yritysesittelyjen osalta messut käynnistyvät Etelä-Kymenlaakson ammattiopistolla, Kotekon Kampuksella, Metso-auditoriossa klo 9–12. Perusasteen yritysesittelyt järjestetään elokuvateatteri Kinopalatsissa klo 10–12.  Opiskelijoiden harjoitusyritysten messuständit pystytetään 13–16 väliseksi ajaksi kauppakeskus Pasaatiin. Tervetuloa ostoksille!

NY Uskalla yrittää -semifinaali toimii myös kilpailuna, jossa liike-elämän edustajista ja opetushenkilöstöstä koottu tuomaristo arvioi mm. NY-yrittäjien yritysesittelyä, messupisteitä, parasta tuotetta/palvelua. Parhaille NY-yrityksille sekä peruskoulun että toisen asteen sarjoista on palkinnoksi luvassa messupaikat huhtikuussa järjestettävään SM-kilpailuun, NY Uskalla Yrittää -finaaliin Helsinkiin.

NY Vuosi Yrittäjänä -ohjelma on suunnattu 9.-luokkalaisille ja toisen asteen opiskelijoille. Ohjelma tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden harjoitella lukuvuoden ajan harjoitusyrityksen pyörittämistä ja oppia samalla yrittäjämäisestä asenteesta ja toiminnasta.

Samana päivänä järjestetään myös uusille NY-opettajille suunnattu NY Teachers´Round Table -tilaisuus klo 13–15 (liikehuoneisto Pasaatissa).

Median edustajat ovat lämpimästi tervetulleita tilaisuuksiin!

Maarit Koverola, YES Kotka-Hamina/Cursor Oy, p. 040 190 2545, maarit.koverola@cursor.fi

Yrittäjyyskasvatus virtaa Kaakossa -  ihmisissä ja organisaatioissa, sanoissa ja teoissa!

YES Kotka-Hamina http://kotka-hamina.yesverkosto.fi/, www.facebook.com/nuoriyrittajyys

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon