Etusivu » Tiedotteet » Talous » Senaatti-kiinteistöt teki kaupat Topeliuksenkatu 41 b kiinteistöstä

Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöt teki kaupat Topeliuksenkatu 41 b kiinteistöstä

Julkaistu: 10.10.2016 klo 14:26
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöt on myynyt Helsingistä Työterveyslaitoksen toimisto- ja laboratoriorakennuksen osoitteessa Topeliuksenkatu 41 b.  Kiinteistön uusi omistaja on OP-Vuokratuotto –erityissijoitusrahasto (50 %) ja Real Estate Fund Finland III Ky (50 %).  Kauppahinta oli 39 100 000 euroa.

”Olemme tyytyväisiä saavutettuun kauppahintaan. Kohteessa toimii pitkäaikainen vuokralainen, jolle löytyi toimintaedellytysten varmistamiseen ja kohteen kehittämiseen sitoutunut uusi vuokranantaja”, toteaa myyntipäällikkö Kari Kervinen Senaatti-kiinteistöistä.

Valtio päätti luopua kiinteistöstrategiansa mukaisesti kiinteistöstä, koska se ei ole valtion strategista omaisuutta. Markkinatilanne on hyvä kohteen myymiseksi, sillä kiinteistökohteisiin, joissa on pitkät vuokrasopimukset ja siten varma tuotto, kohdistuu tällä hetkellä voimakas kotimainen ja kansainvälinen kiinnostus.

Tarjouskilpailu oli kaksivaiheinen. Kohteesta oli kiinnostunut kymmenkunta kotimaista ja kansainvälistä sijoittajaa, pääasiallisesti kiinteistörahastoja.

Kauppa vaatii vielä eduskunnan hyväksynnän.

Topeliuksenkatu 41b on valmistunut vuonna 2000 Työterveyslaitokselle. Rakennuksessa on 12 000 bruttoneliömetriä ja tontti on 2 400 neliömetriä.

Johtaja Markku Mäkiaho, OP Kiinteistösijoitus Oy, p. 010 252 7272

Myyntipäällikkö Kari Kervinen, Senaatti-kiinteistöt p. 0205 811 864

Senaatti-kiinteistöt on valtion työympäristö- ja toimitila-asiantuntija, jonka vastuulla on myös valtion kiinteistövarallisuuden myynti. Senaatti-kiinteistöt on julkinen toimija, joka noudattaa myynneissä avointa ja syrjimätöntä menettelyä. Kohteet myydään pääsääntöisesti tarjousten perusteella ja niistä ilmoitetaan julkisesti. Lisätietoja www.senaattimyy.fi ja www.senaatti.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon