Etusivu » Tiedotteet » Talous » Saksalainen RWE valitsi AREVAn ydinpolttoaineen toimittajaksi

AREVA

Saksalainen RWE valitsi AREVAn ydinpolttoaineen toimittajaksi

Julkaistu: 26.09.2014 klo 10:26
Julkaisija: AREVA

Energiayhtiö RWE valitsi Arevan ydinpolttoaineen toimittajaksi Emslandin ydinvoimalaitokselle, joka sijaitsee Saksassa Lingenin lähellä. Vuosina 2016–2020 AREVA toimittaa laitokseen neljä latausta HTP™ -polttoainesauvoja. HTP™ on painevesireaktoreille (PWR, pressurized water reactor) suunniteltu polttoainetyyppi. Polttoainesauvat valmistetaan Saksassa AREVAn Lingenin laitoksella.

“Tämä tilaus vahvistaa AREVAn ja RWEn välisiä yhteyksiä, jotka alkoivat jo 1960-luvulla ensimmäisten saksalaisten ydinvoimaloiden rakentamisen myötä ja ovat jatkuneet palvelu- ja nykyaikaistamissopimusten merkeissä. Tilaus on osoitus  AREVAn ydinvoimalaoperaattoreille suunnatun integroidun tarjonnan kilpailukykyisyydestä”, sanoi AREVAn Saksan polttoaineliiketoiminnan varatoimitusjohtaja  Peter Reimann.

AREVA tarjoaa kansainvälisesti huippulaadukkaita ratkaisuja hiilidioksidittomaan energiantuotantoon sekä sähkönsiirtoon ja -jakeluun. Yhtiö on maailman johtava ydinenergiatekniikassa ja ainoa, joka tarjoaa laaja-alaisesti kaikki ydinenergiaan liittyvät palvelut. AREVA on sähkönsiirto- ja jakeluteknologian markkinajohtaja. Se tarjoaa asiakkailleen laajan valikoiman ratkaisuja sähkönjakelun varmuuteen ja energiatehokkuuteen. AREVA:n strategia tähtää kestävään kehitykseen. Yhtiö kehittää ja laajentaa uusiutuvan energian teknologiaa tuuli- aurinko-, bio- ja vesivoiman aloilla. AREVA auttaa planeettamme sen vuosisadan suurimmissa haasteissa: Se saattaa energian kaikkien saataville, suojelee ympäristöä ja toimii vastuullisesti tulevia sukupolvia ajatellen.