Etusivu » Tiedotteet » Talous » Saksalainen pelikiihdyttämö sijoittuu Kotkaan

Saksalainen pelikiihdyttämö sijoittuu Kotkaan

Julkaistu: 16.06.2015 klo 14:19
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Saksalainen pelikiihdyttämö ja -tuotantotalo Remote Control Productions (RCP) laajentaa toimintaansa saksankielisen alueen ulkopuolelle ja perustaa tytäryhtiön Suomeen. Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor ja RCP ovat sopineet yhteisyrityksen perustamisesta Kotkaan. Suomessa kohtaavat innovatiivinen toimintaympäristö, teknologian osaaminen ja pelitoimialan edelläkävijyys.

RCP koordinoi Saksassa yhtä Euroopan merkittävimmistä pelikehittäjäverkostoista ja alan kaupallista kiihdyttämöä, joka tarjoaa pelialan yrityksille palveluja liiketoiminnan kehittämiseen, myyntiin ja markkinointiin sekä julkaisee pelejä. Vuonna 2005 perustetussa RCP:ssä työskentelee Saksassa yli 130 asiantuntijaa. Yhtiö toimii yhteistyössä mm. Chillingon, Deep Silverin, Rovion ja Ravensburger Digitalin kanssa. Yhtiö on ollut mukana kehittämässä mm. Rovion Angry Birds Epic -peliä, jota on ladattu jo yli 50 miljoonaa kappaletta. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Münchenissä.

Remote Control Productions Finland aloittaa toimintansa Kotkassa loppuvuonna 2015. Yksikkö toimii tiiviissä yhteistyössä RCP:n Saksan pääkonttorin, Cursorin ja Cursorin koordinoiman pelialan yhteisön, Playa Game Industry Hubin, kanssa. Tavoitteena on luoda Kotkaan kaupallinen pelikiihdyttämö ja tuoda RCP:n osaaminen suomalaisten pelialan yritysten ulottuville. Ensivaiheessa vuoden 2016 aikana kiihdyttämö hakee yhteistyöhön 2–3 pelialan startup-yritystä, joihin RCP sijoittaa omaa osaamistaan ja työpanostaan omistusosuutta vastaan.

Yhteisyritystä koskeva sopimus allekirjoitettiin 19.5.2015 Kotkassa. Cursorin omistusosuus yhteisyrityksestä on 25 % ja Cursorin sijoitus yritykseen koostuu työpanoksesta.

Teemu Saarelainen, Head of Games
tel. +358 (0) 40 190 2523
teemu.saarelainen@cursor.fi
Cursor Oy
www.cursor.fi

Remote Control Productionsista:
Hendrik Lesser, CEO
hlesser@r-control.de
Remote Control Productions GmbH
www.r-control.de/

Liitteenä tiedote pdf-muodossa ja kuva allekirjoitustilaisuudesta, kuva: Johanna Kunttu.

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Cursorin koordinoima Playa Game Industry Hub on yhteinen markkinointibrändi ja yhteisö kaakkoissuomalaisen peliteollisuuden toimijoille, jonka tehtävänä on markkinoida alueellista pelialan keskittymää uusille yrityksille ja yhteistyökumppaneille sekä edistää peliyritysten kansainvälisen liiketoiminnan kehittämistä. www.playahub.com

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki