Etusivu » Tiedotteet » Talous » Rudus toimittaa 130 000 kuutiota betonia Helsingin Kalasatamaan

Rudus Oy

Rudus toimittaa 130 000 kuutiota betonia Helsingin Kalasatamaan

Julkaistu: 02.06.2015 klo 09:00
Julkaisija: Rudus Oy

SRV ja Rudus ovat sopineet valmisbetonin toimituksista Helsingin Kalasataman keskuksen eli REDIn ensimmäisen vaiheen rakentamiseen. Rudus toimittaa vuosina 2015–2018 yhteensä 130 000 kuutiota valmisbetonia REDIn työmaille.

– Tässä ensimmäisessä vaiheessa rakennetaan kauppakeskus, pysäköintitilat sekä julkisia tiloja. Ensimmäinen vaihe on noin puolet Redin kokonaisuudesta, projektijohtaja Markku Muhonen SRV:ltä kertoo.

REDIn tornitaloalueelle rakennetaan Suomen korkein asuinrakennus sekä Helsingin kantakaupungin suurin kauppakeskus. Kaikkiaan  REDIin tulee kuusi asuintornia, yksi toimisto- ja yksi hotellitorni. Korkeimmat tornit ovat 132-metrisiä.

Ensimmäisen vaiheen valmisbetonit toimittaa Rudus valmisbetoni Etelä-Suomi. Näin mittava toimitus tuo työllisyyttä hyvin sekä Ruduksen Etelä-Suomen betonitehtaille että raaka-ainetoimittajille. Kauppa on samalla volyymiltään uusi ennätys alueyksikölle, vanha ennätys oli Kampin kauppakeskukseen toimitetut 81 000 kuutiota betonia.

Kauppakeskus avataan kokonaisuudessaan 2018, ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan alueelle arviolta 2018 ja koko REDI valmistuu 2022 mennessä.

Rudus Oy

Aluejohtaja Ville Routama, 020 447 7210, ville.routama@rudus.fi

Myyntipäällikkö Petri Kuutti, 020 447 7334, petri.kuutti@rudus.fi

SRV /REDI

Projektijohtaja Markku Muhonen, 0400 708 988, markku.muhonen@srv.fi

Taustaa Ruduksesta: Rudus Oy:n liiketoiminnot ovat Kiviaines, Valmisbetoni, Betonituotteet, Murskaus ja Kierrätys. Rudus toimii Suomessa, Baltiassa ja Venäjällä Pietarissa. Rudus-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli 357 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on keskimäärin 1150 henkilöä. Suomessa Ruduksella on yli 120 toiminnassa olevaa kiviainesten toimipaikkaa (sora-alueita ja kalliolouhoksia), 69 betonitehdasta, 19 betonituotetehdasta, yli 30 kierrätyskeskusta (betoni- ja tiilijäte, lentotuhka) sekä noin 20 murskauslaitosta.

www.rudus.fi

www.ruduspro.fi