Etusivu » Tiedotteet » Talous » Red Hat julkaisee OpenStack-tuotteita

Julkaistu: 19.06.2013 klo 12:00
Julkaisija: Red Hat

RALEIGH, N.C. ja BOSTON – RED HAT SUMMIT 2013 – 19. kesäkuuta 2013 –

Red Hat, Inc. (NYSE: RHT) on maailman tunnetuin avoimen lähdekoodin tuotteiden valmistaja. Yhtiö esittelee kaksi uutta Open Hybrid Cloud -pilvituotetta. Red Hat Enterprise OpenStack Platform on suunattu pilvipalveluiden tuottajille ja Red Hat Cloud Infrastructure helpottaa siirtymistä perinteisestä virtualisoinnista OpenStack -pohjaisiin pilviratkaisuihin.

Uusi tuotetarjoama perustuu Red Hatin avoimen lähdekoodin teknologiaan. Red Hatin tunnustettu tekninen tukipalvelu sekä laaja kumppaniverkosto tekevät OpenStackin käytöönoton erittäin helpoksi.

Red Hat Enterprise Linux OpenStack Platform

Maailman johtava Linux -jakelu sekä nopeiten kasvava pilvipalvelualusta muodostavat yhdessä kokonaisuuden joka mahdollistaa skaalautuvien pilvipalveluiden rakentamisen ilman tietoturva- tai suorituskykykompromisseja.

Red Hat Enterprise Linux OpenStack Platform Subscription koostuu seuraavista komponenteista:

• Red Hat Enterprise Linux Server tarjoaa turvallisen ja sertifioidun alustan OpenStack -komponenteille (laskenta-, tallennus- sekä kontrolli-instanssit) sekä skaalautuvan ja erittäin suorituskykyisen käyttöjärjestelmän virtuaalipalvelimille.
  • Red Hat OpenStack tarjoaa erittäin skaalautuvan ja vikasietoisen alustan yksityisten ja julkisten pilvipalveluiden tuottamiseen.

Red Hat Enterprise Linux OpenStack Platform mahdollista yrityksen voimavarojen kohdentamisen pilvipalveluiden lisäarvokerroksen tuottamiseen, sillä Red Hat huolehtii Red Hat Enterprise Linuxin sekä OpenStackin yhteensopivuudesta sekä ylläpidettävyydestä.

Red Hat Cloud Infrastructure

Laskutus-, itsepalveluportaali sekä monitorointi- ja mittausominaisuudet ovat osa Red Hat CloudFormsin toiminnallisuutta. CloudForms perustuu Red Hatin joulukuussa 2012 ostamaan ManageIQ -teknologiaan. Yritysten siirtyminen perinteisistä konesaleista ja virtualisoinnista pilviarkkitehtuureihin tuo mukanaan työkuormien hallintaan ja siirrettävyyteen liittyviä haasteita.

Red Hat Cloud Infrastructure Subscription koostuu neljästä komponentista:

• Red Hat Enterprise Virtualization: Turvallinen ja joustava virtualisointialusta perinteisten sovellusten virtualisointiin Linux- ja Windows-käyttöjärjestelmille.
  • Red Hat CloudForms: Hallintatyökalu joka mahdollistaa pilvipalveluiden tuottamisen, monitoroinnin ja hallinnan käyttäen Red Hat Enterprise Virtualizationia, VMware vSphereä sekä muita virtualisointialustoja.
  • Red Hat OpenStack: Skaalautuva, avoin, joustava ja yrityskäyttöön suunniteltu IaaS-ratkaisu.
  • Red Hat Enterprise Linux Server: Maailman johtava kaupallinen Linux-jakelu mahdollistaa sovellusten ajamisen skaalautuvan ja suorituskykyisen käyttöjärjestelmän päällä.

Saatavuus

Red Hat Enterprise Linux OpenStack Platform ja Red Hat Cloud Infrastructure tulevat myyntiin heinäkuussa 2013. Samalla Red Hat julkisti myös Red Hat OpenStack Administration koulutusohjelman ja Red Hat Certificate of Expertise in OpenStack IaaS -sertifioinnin saatavuuden.

Markus Pekkarinen

Myyntijohtaja

Red Hat Finland

markus.pekkarinen@redhat.com

Red Hat on maailman johtava avoimen lähdekoodin ratkaisujen tuottaja, joka toimii yli 70 eri toimipisteessä maailmanlaajuisesti. Red Hatin korkealaatuinen ja kustannustehokas teknologia kattaa käyttöjärjestelmät, virtualisoinnin, pilvipalvelut, tiedonhallinnan ja tallennus- sekä SOA-ratkaisut. Red Hatin tärkeimpiä tuotteita ovat Red Hat Enterprise Linux, Red Hat Enterprise Virtualization ja JBoss Enterprise Middleware. Red Hat tarjoaa asiakkailleen myös tukipalveluita, koulutusta ja konsultointia.