Etusivu » Tiedotteet » Talous » Rakennuskartio peruskorjaa asuntoja Oulun Intiön puukasarmialueella

Hengitysliitto

Rakennuskartio peruskorjaa asuntoja Oulun Intiön puukasarmialueella

Julkaistu: 31.08.2015 klo 15:45
Julkaisija: Hengitysliitto

Hengitysliitto ja Rakennuskartio ovat 31.8. tehneet esisopimuksen Intiön puukasarmialueella sijaitsevasta neljästä rakennuksesta. Rakennuskartio ostaa sopimuksen mukaan radanvarressa sijaitsevat talot A8, A9, A10 ja A11 ja peruskorjaa ne vanhaa kunnioittaen erikokoisiksi asunnoiksi. Rakennustyöt on tavoitteena aloittaa vielä tämän vuoden puolella.

- Rakennukset ovat aikoinaan toimineet upseerien asuinrakennuksina, joten kaupan myötä niiden alkuperäinen käyttötarkoitus palautetaan. Sijainti lähellä keskustaa puistomaisen rauhallisella alueella on todella hieno, toteaa Rakennuskartion toimitusjohtaja Pasi Kokko.

Myytävät rakennukset ovat tällä hetkellä Hengitysliittoon kuuluvan Ammattiopisto Luovin hallinnassa.

- Rakennukset eivät tällä hetkellä ole koulutuskäytössä eikä niille ole tarvetta. Sen vuoksi niistä nyt luovutaan, toteaa Hengitysliiton toimitusjohtaja Veikko Korpela.

Kaupan toteutuessa sen osapuolet aloittavat myös yhteisen projektin, jonka tarkoituksena on miettiä Ravintola Upseerikerholle julkista, sen perinteitä jatkavaa toimintaa.

Hengitysliiton toimitusjohtaja Veikko Korpela, puh. 0400 506 112
Rakennuskartion toimitusjohtaja Pasi Kokko, puh. 040 937 9662

Hengitysliitto edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää. Liiton 97 jäsenyhdistyksen toiminnassa on mukana yli 30 000 hengityssairasta ja heidän läheistään.

Hengitysliittoon kuuluvat lisäksi valtakunnallinen erityisammattioppilaitos Ammattiopisto Luovi, rakennusterveyden erityisasiantuntijapalveluja tarjoava Suomen Sisäilmakeskus Oy, työllistämiskeskukset Kovak Oy/Lovak ja Sytyke-Centre sekä hotelli-ravintolat Lasaretti ja Anttolanhovi.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki