Etusivu » Tiedotteet » Talous » Propipe Oy sulautui osaksi Pipelife Finlandia

Propipe Oy sulautui osaksi Pipelife Finlandia

Julkaistu: 02.12.2013 klo 09:00
Julkaisija: Pipelife Finland Oy

Propipe Oy yhdistyi osaksi Pipelife Finland Oy:ta 1.12.2013, kun yhtiö sulautettiin tytäryhtiösulautumisena. Fuusiolla ei ole vaikutuksia Pipelife Finland Oy:n tuotteiden valmistuspaikkoihin tai käytettäviin tuotemerkkeihin. Iin tehdas aloittaa 1.12.2013 hallinnollisesti yhtenä Pipelife Finland Oy:n toimipaikkana ja Propipe Oy lakkaa edellisenä päivänä omana yhtiönään kaupparekisterissä.

Pipelife Finland jatkaa Iin tehtaalla jätevesijärjestelmien, kaivojen, pumppaamoiden ja muiden muovituotteiden valmistamista. Fuusion jälkeen Propipe Oy:n jää Pipelife Finland Oy:n aputoiminimeksi ja tuotemerkiksi, jota voidaan käyttää tulevaisuudessa tarpeen mukaan.

Yhtiöiden sulautumisen taustalla on tarve helpottaa toimintaa asiakasrajapinnassa

Fuusio oli viimeinen vaihe yrityskauppaa, jossa Pipelife Finland hankki Propipe Oy:n osakekannan vuonna 2004. Fuusion tavoitteena on yksinkertaistaa yhtiön toimintaa asiakkaiden suuntaan.

Muutoksen taustalla on halu palvella asiakkaita tehokkaammin ja toimia ”Yksi Pipelife”- konseptin mukaisesti. Propipe Oy:n keskeiset toiminnot: myynti- ja markkinointi- sekä asiakaspalveluprosessit ja toimitusketjunhallinta ovat olleet yhtenäistetty viime vuosien aikana Pipelife Finland Oy:n kanssa. ”Olemme saaneet yhdistettyä kahden viime vuoden aikana arkipäivän tekemisen yhdenmukaiseksi yhtiöissämme ja valmistamme kaikki tuotteet Pipelife tuotemerkeillä, joten nyt voimme turvallisin mielin yhdistää yhtiöt myös hallinnollisesti.” toteaa toimitusjohtaja Kedonpää.

Kimmo Kedonpää, Toimitusjohtaja
kimmo.kedonpaa@pipelife.fi

Visa-Pekka Larivaara, Fuusion toteutuksesta vastaava talouspäällikkö
visa-pekka.larivaara@pipelife.fi
p. 040 578 9868

Pipelife Finland Oy LVI-tuotteita valmistava ja markkinoiva yritys. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluvat muoviset putki- ja kaivotuotteet, sekä jätevesijärjestelmät, joita valmistetaan yhtiön tuotantolaitoksilla Utajärvellä, Haaparannassa, Iissä sekä Joensuussa. Yhtiö työllistää yhteensä noin 130 henkilöä  ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Oulussa. Pipelife Finland Oy on osa Euroopan kolmanneksi suurinta ja pohjoismaiden johtavaa putkikonsernia, Pipelife International GmbH:ta (www.pipelife.com), jonka omistaa maailman johtavan tiilivalmistaja Wienerberger. Pipelife Finland on useaan kertaan valittu Suomen Parhaiden Työpaikkojen joukkoon  Great Place to Work - tutkimuksessa.