Etusivu » Tiedotteet » Talous » Profium paketoi semanttisen sisällönhallinnan valmiiksi sovelluksiksi

Profium

Profium paketoi semanttisen sisällönhallinnan valmiiksi sovelluksiksi

Julkaistu: 05.06.2012 klo 11:11
Julkaisija: Profium

Suomalainen Profium on julkistanut uuden semanttisen verkkoteknologian tuotevalikoimansa alan vuotuisessa SemTechBiz-konferenssissa San Franciscossa. Nyt julkaistu Profium Sense on kontekstitietoinen sisällönhallinnan alusta, jolle on tarjolla neljä eri sovellusta valmiina paketteina: Context-Aware Services, Digital Asset Management, Situation Awareness ja Content Based Routing.

Kokonaisuuden taustalla on yli kymmenen vuotta työtä metadatan hallinnan ja semanttisen teknologian ratkaisujen parissa. Profium Sense tarjoaa markkinoiden johtavan ratkaisun ympäristöihin, joissa tietoa päivitetään tiuhaan ja käyttäjille tarjotaan ajankohtaista ja relevanttia tietoa paremman päätöksenteon pohjaksi.

Profium on suomalainen semanttiseen verkkoteknologiaan erikoistunut ohjelmistoyritys, joka toimittaa sovelluksia mediayhtiöille, tietoliikenneoperaattoreille ja julkiselle sektorille. Sen tuotteita käyttää muun muassa kansainvälinen uutistoimisto AFP.

”Semanttisille kyvykkyyksille on nyt markkinoilla kysyntää. Valmiilla sovelluksilla asiakkaamme saavat niiden hyödyt nopeammin ja tehokkaammin käyttöönsä”, Profiumin toimitusjohtaja Janne Saarela sanoo.

Semanttisella teknologialla tarkoitetaan tietotekniikassa sovelluksia, joissa tiedon käsittely ja sovelluksen toiminta perustuu sen sisältämään merkitykseen eikä datan teknisiin ominaisuuksiin. Esimerkkejä tällaisista sovelluksista ovat mobiilit tiedon jakelupalvelut, missä käyttäjälle lähetetään sms-viestinä hälytys elinympäristössä tapahtuvista muutoksista, jotka ovat relevantteja juuri hänelle.

Janne Saarela
Profium
Puh. +358 40 508 4767

Profium Profium parantaa asiakkaidensa kilpailukykyä ja luo heille uusia digitaaliseen sisältöön pohjautuvia liiketoimintamahdollisuuksia semanttisen webin teknologioita tukevilla ohjelmistotuotteilla.