Etusivu » Tiedotteet » Talous » Profin Oy toteutti sukupolvenvaihdoksen

Profin Oy toteutti sukupolvenvaihdoksen

Julkaistu: 16.03.2012 klo 15:00
Julkaisija: Profin Oy

Profin Oy:ssä on toteutettu sukupolvenvaihdos. Martti ja Pirjo Haapalan vuonna 1977 perustaman yrityksen vetovastuu siirtyy toteutetun yritysjärjestelyn myötä Martti Haapalan veljenpojalle Mikko Haapalalle.

Mikko Haapala (31 v, KTM) aloittaa 1.4.2012 yhtiön toimitusjohtajana ja pääosakkaana. Aiemmin hän on toiminut Keskon palveluksessa, viimeisimpänä K-citymarket Oy:n Pohjois-Suomen aluemyyntijohtajana. ”Profin Oy on kiinnostanut minua sitä läheltä seuranneena jo pidempään. Tuotteiden korkea laatu ja design muodostavat kivijalan, joka luo selkeää kilpailuetua. Toimintaa on erittäin hyvä lähteä jatkamaan”, toteaa Haapala.

Martti ja Pirjo Haapala jatkavat yhtiön osaomistajina. Siirtymäkauden jälkeen Martti jää pois päivittäisestä työstä keskittyen tuotesuunnitteluun ja strategiseen kehittämiseen hallitustyöskentelyn kautta. Pirjo tulee keskittymään jatkossa perheeseen, lapsenlapsiin ja musiikkiharrastukseen."Toteutetun sukupolvenvaihdoksen tavoitteena on mahdollistaa toiminnan jatkuva kehittymien ja kasvu. Olemme kehittäneet innovatiivisen "5 in 1" -julkisivurakenteen ja sen kaupallistaminen on uuden polven tehtävä", kertoo Martti Haapala.

Profin Oy on tunnettu korkean tason puuvalmisteisista ikkunoista, ovista ja ulkoliukuovista. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli 5.0M€ ja se työllistää 45 alan ammattilaista. Tuotannosta yli 60% menee vientiin, vaativiin erikoiskohteisiin. Yhtiö on panostanut vahvasti uuden ”5 in 1” –julkisivurakenteen kehittämiseen ja se tulee olemaan yrityksen selkeä tulevaisuuden painopistealue. Yrityksen tuotantolaitos ja toimitilat sijaitsevat Pudasjärvellä sekä studiotila ja myyntitoimisto Espoossa.

Mikko Haapala, p. 040 - 744 9698, mikko.haapala@profin.fi

Martti Haapala, p. 0400 - 584 007, martti.haapala@profin.fi

Kuvateksti: KTM Mikko Haapala ryhtyy yrittäjänä vetämään Profin Oy:tä pitkäaikaisen yrittäjä Martti Haapalan toteuttaman sukupolvenvaihdoksen seurauksena.