Etusivu » Tiedotteet » Talous » Piia Savolaisesta Varamiespalvelun kaupallinen johtaja

Varamiespalvelu-Yhtiöt

Piia Savolaisesta Varamiespalvelun kaupallinen johtaja

Julkaistu: 05.03.2010 klo 12:48
Julkaisija: Varamiespalvelu-Yhtiöt

Piia Savolainen on nimitetty Varamiespalvelu-Yhtiöiden (VMP Group) kaupalliseksi johtajaksi vuoden alusta lukien. Savolainen vastaa ketjun myynnin ja markkinoinnin johtamisesta, palvelutuotteiden strategisesta kehittämisestä ja kaupallisen johtoryhmän vetämisestä.

– Piia Savolaisella on erittäin pitkä kokemus työvoimahallinnosta. Savolaisen laaja-alainen ymmärrys työmarkkinoiden toiminnasta on meille tärkeä voimavara, sillä toimimme yhteistyössä kaikkien sidosryhmien kanssa, toteaa Varamiespalvelun toimitusjohtaja Mika Kaukonen.

– Työskentelen mielelläni franchise-ketjussa, joka on näin hyvin konseptoitu. Olemme vastuullisia toimijoita, voimakkaasti kehittyviä ja eteenpäin meneviä, Savolainen sanoo.

Innovatiivista kehittämistä

Aiemmin Savolainen työskenteli kaksi vuotta Varamiespalvelun ketjujohtajana.

– Varamiespalvelun franchise-ketjun vahvuus on maantieteellinen kattavuus. Yrittäjillämme on hyvä paikallistuntemus oman alueensa elinkeinoelämästä. He ovat työhönsä sitoutuneita ja innostuneita. Ketjun vahvuudet ovat tulleet esille ja niiden päälle on hyvä lähteä rakentamaan uutta, Piia Savolainen sanoo.

Piia Savolaisen nimityksen yhteydessä Varamiespalvelu-Yhtiöiden organisaatiota kehitettiin siten, että perustettiin kaupallinen johtoryhmä, jossa Savolaisen lisäksi istuvat markkinointijohtaja ja alueiden myyntijohtajat.

– Uutta on myynnin ja markkinoinnin yhdistäminen. Nyt ne kulkevat käsi kädessä. Asiakasyritysten näkökulmasta tämä on hyvä asia. Savolainen vastaa uusien tuotteiden ja palvelujen kehittämisestä sekä niiden kaupallistamisesta, Kaukonen toteaa.

– Nautin asiakaspalvelutuotteiden innovatiivisesta kehittämisestä. Kuuntelen herkällä korvalla asiakasrajapinnasta tulevia signaaleja. On osattava kehittää palvelutuotteita, joita asiakkaat eivät vielä edes osaa pyytää, Savolainen kertoo.

Aiemmin Savolainen työskenteli näköalapaikalla Työvoimahallinnossa. Vuodet 2002–2008 hän johti Turussa Työnantajapalveluja.

– Noina vuosina yritysten ylin johto tuli tutuksi ja tutustuin liiketoiminnan ansaintalogiikkaan eri toimialoilla, Savolainen toteaa.

Lisätiedot:

Piia Savolainen, Varamiespalvelu-Yhtiöt, p. 040 485 6482, piia.savolainen@varamiespalvelu.fi

Mika Kaukonen, Varamiespalvelu-Yhtiöt, p. 040 757 9812, mika.kaukonen@varamiespalvelu.fi

Vuonna 1988 perustettu Varamiespalvelu-Yhtiöt on yksityinen ja kotimainen henkilöstöpalveluja tuottava
yritysketju, joka välittää ja rekrytoi henkilöstöä kaikille toimialoille useimpiin työtehtäviin. Ketjun liikevaihto
vuonna 2008 oli 155 miljoonaa euroa ja yritys toteutti 5 500 asiakkaalle 100 000 toimeksiantoa. Yhtiö on
henkilöstöpalvelualan markkinajohtaja niin liikevaihdon kuin palvelualueiden määränkin suhteen. Varamiespalvelu toimii franchiseperiaatteella Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja
Espanjassa. Yrityksellä on lisäksi ulkomaalaistaustaisten työntekijöiden välittämiseen erikoistunut toimisto Romaniassa.