Etusivu » Tiedotteet » Talous » Paytrailin kautta välitetty verkkokauppojen maksuliikennettä jo 2 miljardin euron edestä

Paytrail

Julkaistu: 26.04.2016 klo 08:30
Julkaisija: Paytrail

Paytrailin verkkomaksupalvelun avulla on ostettu tuotteita ja palveluita jo 2 miljardin euron arvosta. Määrä kertoo verkko-ostamisen yleistymisestä Suomessa. Yli 90 prosenttia Paytrailin kautta tehdyistä maksuista tehdään suomalaisiin verkkokauppoihin.

Ensimmäisen miljardin rajapyykki saavutettiin lokakuussa 2014, jolloin Paytrailin maksupalvelu oli ollut toiminnassa seitsemän vuoden ajan. Toinen miljardi tuli täyteen huomattavasti edellistä nopeammin – noin puolessatoista vuodessa. Alan kasvutahti on kova.

”Palvelumme kautta tehdyn keskiostoksen suuruus ei ole viime vuosien aikana niinkään muuttunut, mutta ostosten volyymit kasvavat koko ajan. Tämä kertoo siitä, että verkkokauppa-ala kasvaa ja verkkomaksamista hyödynnetään koko ajan enemmän myös muillakin aloilla. Lisäksi verkkokauppatoimijat kehittyvät jatkuvasti ja kuluttajalle pystytään tarjoamaan yhä sujuvampaa ja helpompaa ostokokemusta verkossa”, Paytrailin toimitusjohtaja Markus Laurio kertoo.

Myös tiivistynyt yhteistyö pohjoismaisen Nets konsernin kanssa on vaikuttanut positiivisesti Paytrailin kautta kulkeneiden maksutapahtumien kasvuun. Nets omistaa Paytrailista tällä hetkellä 80 prosenttia.

Verkkokauppojen maksutapahtumia kahden miljardin euron edestä välittäneelle yhtiölle on vajaan kymmenen vuoden aikana kertynyt tietoa ja kokemusta suomalaisesta verkkomaksamisesta.

”Tiedämme esimerkiksi, että verkkopankkitunnukset ovat suomalaisille kuluttajille edelleen ylivoimaisesti suosituin maksutapa verkko-ostoksilla. Jopa 90 prosenttia viime vuoden aikana kauttamme tehdyistä maksuista oli tehty eri verkkopankkipainikkeilla. Laaja maksutapavalikoima on kuitenkin verkkokaupan myynnin näkökulmasta tärkeä asia”, Laurio jatkaa.

Maksutavat ovat tällä hetkellä voimakkaassa kehityksessä. Yhteistyö Netsin kautta mahdollistaa sen, että Paytrail pystyy jatkossakin tarjoamaan verkkokaupoille aallon harjalla olevaa ja keskitettyä maksupalvelua.

Lennu Keinänen, Founder & Evangelist Paytrail Oyj, lennu.keinanen@paytrail.com, +358 44 77 67 827

Liitteet

Graafit maksuliikenteen kehittymisestä. Vuositason graafi esittää maksujen kumulatiivista kertymää vuosien 2007-2015 välillä.

Paytrail yritysesittely:
· Perustettu vuonna 2007 nimellä Suomen Verkkomaksut
· Perustajat Lennu Keinänen ja Niko Lehtonen
· Liikevaihto 2015: 6,6 miljoonaa euroa
· Henkilöstömäärä noin 40, pääkonttori Jyväskylässä
· Yhtiö sai ensimmäisenä alansa toimijana Finanssivalvonnan maksulaitostoimiluvan
· Paytrail hoitaa yli 10.000 verkkokaupan/-palvelun maksuliikenteen