Etusivu » Tiedotteet » Talous » PAMin puheenjohtaja vappuvierailulla Indonesiassa

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

PAMin puheenjohtaja vappuvierailulla Indonesiassa

Julkaistu: 25.04.2016 klo 10:18
Julkaisija: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

Ann Selin matkustaa Indonesiaan tukemaan paikallisia työntekijöitä, jotka kamppailevat elämiseen riittävän minimipalkan puolesta.

Palvelualojen ammattiliitto PAMin ja maailmanliitto UNIn puheenjohtaja Ann Selin vierailee Kaakkois-Aasiassa 24.4. - 2.5.2016.

Vierailun tarkoituksena on tukea indonesialaista Aspek-liittoa sen pyrkimyksissä parantaa palvelualojen työntekijöiden toimeentuloa, työehtoja ja sosiaaliturvaa. Matka huipentuu 1.5. vappukulkueeseen ja puheeseen noin 100 000 ihmisen työväenjuhlassa Indonesian pääkaupungissa Jakartassa.

Matkan aluksi Selin osallistuu Singaporessa palvelualojen maailmanliiton UNIn Aasian ja Tyynenmeren aluejärjestön hallituksen kokoukseen 25. - 26.4.

Jakartassa hän tapaa muiden muassa Aspekin, työministeriön ja parlamentin edustajia sekä puhuu 29.4. valtakunnallisessa työseminaarissa naisten roolista ay-liikkeessä.

Vierailuun osallistuu myös PAMin kansainvälisen vaikuttamisen asiantuntija Josetta Nousjoki.

PAM on tukenut Aspek-liittoa vuodesta 2009 lähtien yhdessä Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskuksen SASKin ja maailmanliitto UNIn kanssa. Hanke kuuluu Suomen ulkoministeriön rahoittamaan kehitysyhteistyöhön.

Ann Selin, Puheenjohtaja, 0500 750 405

Josetta Nousjoki, Kansainvälisen vaikuttamisen asiantuntija, 040 577 4773

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien ammattiliitto. PAMiin kuuluu noin 230 000 jäsentä, joista naisia on 80 prosenttia. Suurin osa PAMin jäsenistä työskentelee vähittäiskaupassa, majoitus- ja ravitsemisalalla, kiinteistöpalveluissa tai vartiointialalla. www.pam.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon