Etusivu » Tiedotteet » Talous » PAMin hallitus jätti kilpailukykysopimuksen pöydälle

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

PAMin hallitus jätti kilpailukykysopimuksen pöydälle

Julkaistu: 01.06.2016 klo 12:46
Julkaisija: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

Palvelualojen ammattiliitto PAMin hallitus on käsitellyt kaupan-, majoitus- ja ravintola- , kiinteistöpalvelu-, turvallisuus-, apteekkialan sekä useiden pienempien sopimusalojen kilpailukykysopimuksen mukaiset neuvottelutulokset. Varsinaisen päätöksenteon tueksi ja kokonaiskuvan hahmottamiseksi ei kuitenkaan ollut riittäviä tietoja käytettävissä.

PAMin, Kaupan liiton, MaRa ry:n, Kiinteistötyönantajat ry:n sekä Paltan välisissä neuvotteluissa saavutettiin neuvottelutulokset myöhään tiistai-iltana.

- Kaiken kaikkiaan neuvottelut olivat erittäin vaikeat, eikä päätöksenteko hallituksessamme vielä tänäänkään ollut mikään läpihuutojuttu. Edelleen on epävarmaa, miten teknologiateollisuuden neuvottelut etenevät, mitkä maan hallituksen toimet tulevat olemaan ja voidaanko perjantaina todeta, että kilpailukykysopimus on riittävän kattava, kuvaa Selin käytyä keskustelua.

PAMin hallitus kokoontuu uudelleen perjantaina kello 12.00, eli SAK:n hallituksen kokouksen jälkeen, tekemään lopullisen päätöksen.

Timo Piiroinen,viestintäjohtaja  puh. 050 360 5669

Hanna Kuntsi, yhteiskuntasuhteiden päällikkö, puh. 050 310 0676

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien ammattiliitto. PAMiin kuuluu noin 230 000 jäsentä, joista naisia on 80 prosenttia. Suurin osa PAMin jäsenistä työskentelee vähittäiskaupassa, majoitus- ja ravitsemisalalla, kiinteistöpalveluissa tai vartiointialalla. www.pam.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon