Etusivu » Tiedotteet » Talous » OpusCapita aloittaa yhteistoimintaneuvottelut Finance and Accounting Outsourcing -liiketoimintayksikön Suomen toiminnoissa

OpusCapita Group Oy

Julkaistu: 08.08.2016 klo 14:00
Julkaisija: OpusCapita Group Oy

OpusCapita on tänään ilmoittanut aloittavansa yhteistoimintaneuvottelut Finance and Accounting Outsourcing -liiketoimintayksikön Suomen toiminnoissa tavoitteena kehittää nykyisiä toimintoja vastaamaan markkinoiden kysyntää ja asiakastarpeita Suomessa.

Suunnitellulla toimintamallin uudistuksella tavoitellaan kustannustehokkuuden ja palveluiden laadun parantamista selkeyttämällä prosesseja, karsimalla päällekkäisyyksiä ja vähentämällä henkilöstöä. Toimenpiteillä tavoitellaan 1,7 miljoonan euron säästöjä vuositasolla toisesta vuosineljänneksestä 2017 alkaen.

Yhteistoimintaneuvotteluiden kohderyhmässä on yhteensä 126 työntekijää Suomessa. Mahdollinen vähennystarve taloudellisin ja tuotannollisin perustein on enimmillään 43 vakituista työsuhdetta. Neuvottelut koskevat Espoon, Jyväskylän, Kuopion, Tampereen ja Turun toimipisteitä.

Neuvottelut alkavat 9.8.2016 ja niiden arvioidaan kestävän kuusi viikkoa. Mahdolliset muutokset henkilöstövähennyksineen on suunniteltu toteutettavan 2016 loppuun mennessä.

Pellervo Hämäläinen, viestintäpäällikkö, OpusCapita
pellervo.hamalainen@opuscapita.com

OpusCapita
OpusCapita sähköistää ja automatisoi hankinnan ja maksamisen kaikki vaiheet ostotoiminnasta laskujen käsittelyyn, maksuliikenteeseen ja kassanhallintaan asti. Lisäksi tarjoamme ratkaisuja toimitusketjun rahoitukseen. Käsittelemme vuosittain yhteensä 600 miljoonaa transaktiota, joista 200 miljoonaa on sähköisiä. Teemme ostamisen ja maksamisen asiakkaillemme yhä helpommaksi ja kustannustehokkaammaksi. Ratkaisumme tarjoavat asiakkaille reaaliaikaisen näkyvyyden ja kontrollin kuluihin ja kassavirtaan. Vuonna 2015 OpusCapitan liikevaihto oli 257 miljoonaa euroa. Yhtiömme 2 100 ammattilaista palvelee 8 000 asiakasta 54 maassa. Vuonna 1984 perustettu OpusCapita on Posti Group -konsernin tytäryhtiö, ja yrityksen pääkonttori on Espoossa. Lue lisää: www.opuscapita.com.