Etusivu » Tiedotteet » Talous » Omnialle ammatillisen koulutuksen laatupalkinto

Omnialle ammatillisen koulutuksen laatupalkinto

Julkaistu: 12.11.2013 klo 11:32
Julkaisija: Omnia

Omnia on voittanut ammatillisen koulutuksen laatupalkinnon. Asia julkistettiin Kuopiossa pidetyn valtakunnallisen opetus- ja kulttuuriministeriön tilaisuuden yhteydessä 12.11.2013. Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi vuoden 2013 ammatillisen koulutuksen laatupalkinnot Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnialle, Etelä-Savon ammattiopistolle, Jyväskylän ammattiopistolle ja Koulutuskeskus Sedulle. Laatupalkinnot jakoi opetusministeri Krista Kiuru.

Opetushallitus järjestää vuosittain yhteistyössä opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa ammatillisen koulutuksen laatupalkintokilpailun. Palkinnon teemat johdetaan valtakunnallisesta koulutuksen ja tutkimuksen kehittämissuunnitelmasta.

Vuoden 2013 koulutuspoliittisesti merkittävänä erityisteemana oli yrittäjyys. Palkitsemiskriteereissä todettiin, että yrittäjyyden erityisteema näkyy Omniassa mm. henkilöstön valmentamisena yrittäjyysyhdyshenkilöiksi. Tämä on lisännyt henkilöstön valmiuksia ohjata opiskelijoita yrittäjyydessä. Yrittäjyyttä on painotettu myös opiskelijoille tarjottuina mahdollisuuksina valita yrittäjyysaiheisia opintoja, mikä osaltaan madaltaa kynnystä ryhtyä yrittäjiksi.

Ammatillisen koulutuksen laatupalkintokilpailu on osa ammatillisen koulutuksen tuloksellisuusrahoitusta. Kilpailua on järjestetty vuosittain vuodesta 2000 lähtien.

Lisätietoa:
kuntayhtymän johtaja Tapio Siukonen, Omnia, p. 044 369 6600, tapio.siukonen@omnia.fi

Omnia vastaa jäsenkuntiensa Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen ammatillisesta toisen asteen koulutuksesta. Monialaisessa koulutuskuntayhtymässä on vuositasolla noin 10.000 ammatillisen koulutuksen opiskelijaa, joista perustutkintokoulutuksessa on noin 5.000.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki