Etusivu » Tiedotteet » Talous » Nuori yrittäjyys 24h Microsoft Challenge ja Vuosi yrittäjänä -ohjelman starttileiri Haminassa

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Julkaistu: 21.08.2013 klo 08:51
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

NY 24h -leiri on toisen asteen opiskelijoille suunnattu opinto-ohjelma, joka tarjoaa mahdollisuuden oppia yrittäjyyttä sekä työelämässä tarvittavia taitoja tekemisen ja kokemisen kautta!

NY 24h -leiri on vuorokauden mittainen innovaatiosessio, jossa opiskelijat tutustuvat yrittäjyyteen, ideoivat pienissä tiimeissä bisnesideoita ja käynnistelevät omaa harjoitusyritystoimintaa NY Vuosi yrittäjänä -opinto-ohjelman puitteissa. Vuorokautta vievät eteenpäin erilaiset rastitehtävät ja bisnekseen perehdytään learning by doing -periaatteella.

Uutta leirillä on parhaillaan käynnistyvä Microsoftin ja Nuori Yrittäjyys ry:n yhteistyö, jonka tavoitteena on tarjota nuorille omien työelämätaitojen kehittämismahdollisuuksia ja haastaa nuoria pohtimaan tietotekniikan käyttöä ja mahdollisuuksia osana tulevaa ammattiaan. NY Microsoft Challenge -leirillä Microsoft antaa 35 nuorelle leiriläiselle haastetehtävän. Microsoftin Student Partnerina ja opiskelijoiden sparraajana leirillä on Antti Knutas Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta.

Aika: 22. – 23.8.2013

Paikka: Etelä-Kymenlaakson ammattiopisto (Erottajankatu 21, Hamina) aamupäivä klo 8-12 ja klo 13 alkaen leirikeskus Lepola (Vimpasaarentie 198, Hamina)

Marjo Lehto

NY 24h -leirin vastuuopettaja, Etelä-Kymenlaakson ammattiopisto

p. 040 7473 330, marjo.lehto@ekami.fi

Maarit Koverola

projektipäällikkö, YES Kotka-Hamina/Nuori yrittäjyys

Cursor Oy

p. 040 1902 545, maarit.koverola@cursor.fi

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon