Etusivu » Tiedotteet » Talous » Nimityksiä Danske Bankin Suomen johdossa

Nimityksiä Danske Bankin Suomen johdossa

Julkaistu: 16.02.2015 klo 13:00
Julkaisija: Danske Bank

Danske Bank Marketsin Suomen johtoon on jaetulla vastuulla nimitetty Samu Slotte ja Erik Åkesson. Danske Bankin Suomen viestintäjohtajana aloittaa 26. helmikuuta Anu Ilvonen ja Danske Bank Oyj:n riskienhallintajohtajana 1. huhtikuuta Petri Viertiö.

Erik Åkesson ja Samu Slotte Danske Bank Markets Suomen johtoon

Danske Bank Marketsin Suomen maajohtaja on vaihtunut. Tehtävään on jaetulla vastuulla nimitetty Erik Åkesson ja Samu Slotte, joista Åkesson toimii myös Danske Bank Marketsin edustajana Danske Bank Oyj:n johtoryhmässä. Erik Åkesson on aiemmin työskennellyt Danske Bank Marketsin Ruotsin valuuttamyynnistä vastaavana johtajana sekä toiminut konsernin valuuttakaupasta vastaavan johtoryhmän jäsenenä. Samu Slotte puolestaan on toiminut Danske Bank Marketsin Suomen pääomamarkkinoista vastaavana johtajana sekä konsernitasolla valtioiden velkaemissioista vastaavana johtajana.

Anu Ilvonen Danske Bankin Suomen viestintäjohtajaksi 26.2.2015 alkaen

Danske Bankin Suomen viestintäjohtajaksi ja Danske Bank Oyj:n johtoryhmän jäseneksi 26.2.2015 alkaen on nimitetty kauppatieteiden ja yhteiskuntatieteiden maisteri Anu Ilvonen, joka siirtyy Danske Bankiin Fiskars-konsernin viestintäjohtajan tehtävästä. Tätä ennen hän työskenteli useita vuosia Nasdaq Helsingissä viestintäpäällikkönä.

Petri Viertiö Danske Bank Oyj:n riskienhallintajohtajaksi 1.4.2015 alkaen

Danske Bank Oyj:n riskienhallintajohtajaksi (CRO) ja johtoryhmän jäseneksi 1.4.2015 alkaen on nimitetty diplomi-insinööri Petri Viertiö. Hän on työskennellyt viimeksi Pohjola Pankki Oyj:n riskienhallintajohtajana. Vuosina 2000 - 2007 Viertiö työskenteli Danske Bank Oyj:n edeltäjän Sampo Pankki Oyj:n sekä Sampo Oyj:n riskienhallintajohtajana. Nykyinen riskienhallintajohtaja Aki Palo siirtyy eläkkeelle 1.7.2015 alkaen 39 palvelusvuoden jälkeen.

Samu Slotte, johtaja, Danske Bank Markets Suomi, puh. 050 68 924

Erik Åkesson, johtaja, Danske Bank Markets Suomi, puh. +46 (0)76-72 33 296

Anu Ilvonen, viestintäjohtaja (26.2.2015 alkaen), Danske Bank Suomi, puh. 050 376 0438

Petri Viertiö, riskienhallintajohtaja (1.4.2015 alkaen), Danske Bank Oyj, puh. 050 423 4465

www.danskebank.fi/media

Danske Bank on Pohjoismaiden johtavia pankkikonserneja, joka palvelee henkilö,- yritys- ja yhteisöasiakkaita 15 maassa. Suomessa tuotamme asiakaslähtöisiä pankkiratkaisuja yli miljoonan asiakkaamme tarpeisiin. Danske Bankilla on erinomainen kansainvälinen asiantuntijaverkosto ja olemme modernien mobiili- ja tablettipankkipalvelujen edelläkävijä.