Etusivu » Tiedotteet » Talous » Nelimastoparkki Kruzenshtern aientaa tuloaan Raahen satamaan

Raahen Satama Oy

Nelimastoparkki Kruzenshtern aientaa tuloaan Raahen satamaan

Julkaistu: 21.06.2016 klo 12:01
Julkaisija: Raahen Satama Oy

Tiedotimme aiemmin, että Nelimastoparkki Kruzenshtern vierailee Raahen satamassa elokuun lopulla. Nyt alus on ilmoittanut aientavansa tuloaan ja saapuukin Raaheen jo elokuun alussa 4.-6.8.2016.

Kruzenshternin purjehdusohjelma syksyn osalta on muuttumassa ja alus purjehtii Raahen satamaan torstaina 4.8. ja lähtee satamasta lauantaina 6.8.

Alus, jonka alkuperäinen nimi oli Padua on rakennettu ja laskettu vesille Bremerhavenissa Saksassa vuonna 1926. Nykyisin alus purjehtii Venäjän lipun alla ja aluksen kotisatama on Kaliningrad.

Kruzenshtern on yksi suurimmista purjealuksista, joita purjehtii vielä maailman merillä. Aluksen pituus on 114,5 metriä, leveys 14 metriä ja kulkusyvyys on 7,2 metriä. Aluksen uppouma on 6400 tonnia ja maston korkeus merenpinnasta 56 metriä. Aluksen purjepinta-ala on 3553 m2. Kruzenstern toimii Baltian kalastuslaivaston valtiollisen akatemian koululaivana.

Alus on osallistunut useita kertoja Tall Ship Race-kilpailuihin. Raaheen saapuessaan aluksella on mukanaan noin 160 kadettia ja noin 70 henkilökuntaan kuuluvaa miehistön jäsentä.

Yleisöllä on mahdollisuus tutustua alukseen Lapaluodon satamassa. Aikataulusta ja käytännön järjestelyistä tiedotetaan lähempänä vierailuajankohtaa.

Lisätietoja asiasta voi tiedustella:

Raahen Satama Oy

Kaarlo Heikkinen, puh 044- 43 93 930 tai sähköpostilla kaarlo.heikkinen@raahe.fi

Liitekuva: Kruzenshtern v 2011, kuva Raahen Satama Oy

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon