Etusivu » Tiedotteet » Talous » Mukana muutoksessa - kymmenen kultaista ohjetta työelämän myllerrykseen

MPS Career

Mukana muutoksessa - kymmenen kultaista ohjetta työelämän myllerrykseen

Artikkeli.
Julkaistu: 29.03.2016 klo 18:44
Julkaisija: MPS Career

Tuoreessa Naisen 9 työelämää (Kirjapaja) –teoksessa avataan työelämän myllerrystä ja sitä, miten yksilö voi muutoksen keskellä toimia. Kirjassa joukko työelämää monelta kantilta kokeneita naisia kertoo kokemuksistaan. Yksi heistä on MPS Career Oy:n toimitusjohtaja Pirjo Varjus-Pitkälä, jolla on kolmenkymmenen vuoden kokemus henkilöstö- ja rekrytointikonsultoinnista.

Näin hän kiteyttää oman kokemuksensa pohjalta kymmeneen kohtaan asiat, jotka jokaisen on hyvä pitää mielessä miettiessään työelämää ja omaa uraansa.

Pirjon kymmenen kultaista ohjetta oman työelämänsä pähkinöitä pureskeleville:

1. Edistä työuraasi laajentamalla ammatillista osaamista monipuolisella työkokemuksella – pitkä työura samassa työpaikassa ei ole aina etu työnhaussa ja välillä on hyvä tehdä myös sivuttaissiirtoja, eikä vain tähdätä korkeammalle.

2. Vaikuta tulevaisuuteesi menemällä muutokseen mukaan – ole mukana suunnittelemassa työtehtäviesi ja organisaatiosi muutosta ja tuo rohkeasti esiin omat mielipiteesi.

3. Vastuu työstäsi ja osaamisestasi on sinulla itselläsi – ole aktiivinen  ja pidä osaamisesi ajan tasalla, mukaan lukien kielitaito ja tietotekniset taidot.

4. Asenne ratkaisee – muista että kyynisyys karkoittaa, kun taas aito positiivinen asenne on kilpailuetu työpaikoista käytävässä kovassa kilpailussa.

5. Älä pelaa pelejä – kerro suoraan jos jokin ei työpaikallasi toimi ja näe mieluummin mahdollisuuksia kuin uhkia.

6. Esimiehenä ja johtajana tiedosta, että hyvä johtajuus on persoonakysymys – ei asema tai sukupuolikysymys. Hyvältä johtajalta odotetaan integriteettiä, päätöksiä ja suunnan näyttämistä.

7. Työttömyys ei ole stigma – älä peittele asiaa, äläkä jää asian kanssa yksin. Säilytä sosiaalinen aktiivisuus ja suhtaudu uuden työpaikan hakemiseen henkilökohtaisen osaamisesi markkinointikampanjana.

8. Sosiaalinen media on osa tämän päivän työelämää ja työnhakua – pidä LinkedIn profiilisi kunnossa ja rakenna omaa asiantuntijabrändiäsi myös muissa sosiaalisen median kanavissa.

9. Huolehdi omasta jaksamisestasi – terve itsekkyys on paikallaan, koska nykyisin työtahti on jatkuvasti kova ja töitä voi tehdä rajattomasti.

10. Ja muista, huumorintajusta on aina apua - koko työyhteisölle!

Pirjo Varjus-Pitkälä on myös syönyt omia lääkkeitään. ”Olen päättänyt jättää MPS Careerin toimitusjohtajan tehtävät tänä keväänä saadakseni enemmän aikaa sille työlle, jota eniten rakastan – eli asiakastyölle”, kertoo Pirjo yhtenä hymynä.

Pirjo Varjus-Pitkälä

Pirjo Varjus-Pitkälä, toimitusjohtaja, MPS Career Oy
Senior Partner, Certified Business Coach
firstname.lastname@mps.fi

MPS Career lyhyesti

MPS Career on toiminut yritysten rekrytointi-, henkilöarviointi- ja uudelleensijoittumispalveluiden kumppanina jo vuodesta 1975. Toimintamme perustuu luottamukselliseen ja vuorovaikutukselliseen kumppanuuteen, jolla sitoudumme asiakkaamme tavoitteisiin. Olemme ylpeitä tyytyväisistä ystävällisestä ja ammattimaisesta toimintatavastamme, joka tukee asiakkaidemme henkilöstöprosesseja ja työnantajakuvaa.

MPS Career Oy on osa MPS-Yhtiöitä. Yli 120 asiantuntijaamme löydät Helsingin, Oulun, Tampereen, Turun ja Vaasan toimistoista. Olemme myös osa kansainvälistä Career Star Group -alliansia, joka tarjoaa korkealaatuisia johtamisen kehittämisen, muutosjohtamisen ja uudelleensijoittumisen palveluita maailmanlaajuisesti. www.mpscareer.fi www.mps.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki