Etusivu » Tiedotteet » Talous » Miktech Oy:n yt-neuvottelumenettely

Miktech Oy:n yt-neuvottelumenettely

Julkaistu: 02.10.2014 klo 10:05
Julkaisija: Miktech Oy

Miktech Oy on innovaatio- ja teknologiakeskus, minkä tehtävänä on tukea Mikkelin seudun ja laajemmin maakunnan yritysten ja julkisen sektorin innovaatiotoimintaa, kasvua ja kansainvälistymistä. Yhtiön toiminnan volyymi on vuositasolla noin 2,5 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 23 henkilöä. Heistä runsas puolet on vakituisessa työsuhteessa.

Miktech Oy:n toiminta perustuu pääosin määräaikaisten kehityshankkeiden toteuttamiseen yhteistyössä yritysten ja alueen muiden toimijoiden kanssa. Kaikki käynnissä olevat hankkeet ovat päättymässä 31.12.2014. Yhtiö on hakenut ja tulee edelleen hakemaan uusia kehityshankkeita, joiden odotetaan alkavan 1.1.2015. EU:n rakennerahasto-ohjelmakauden vaihtumisesta johtuen hankepäätösten saamiseen ja niiden alkamiseen suunnitellulla tavalla liittyy kuitenkin ilmeinen riski. Lisäksi yhtiön on haettava edelleen keinoja vuoden 2014 kustannuskertymän kurissa pitämiseen.

Miktech Oy:n toiminnan rahoituksen tullessa pääosin em. rakennerahasto-ohjelmista on yhtiössä käynnistetty koko henkilöstöä koskevat yt-neuvottelut, joilla varaudutaan mm. mahdollisesti  vuodenvaihteessa tarvittaviin henkilöstöjärjestelyihin ml. lomautukset.

Mikkelissä 02.10.2014

Miktech Oy

Vesa Sorasahi

Lisätiedot:

Vesa Sorasahi, toimitusjohtaja, Miktech Oy, puh. 0440 361609, vesa.sorasahi@miktech.fi

Miktech Oy on innovaatio- ja teknologiakeskus, joka edistää tutkimustoiminnan ja elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä keskittyen uuden teknologian synnyttämiseen ja käyttöönottoon sekä teknologiayhtiöiden toiminnan kehittämiseen. Miktechillä on keskeinen rooli alueen kehittämistyössä, sillä Miktech koordinoi Mikkelin kaupungin kehittämisstrategian mukaisia kehityshankkeita teknologian saralla. www.miktech.fi