Etusivu » Tiedotteet » Talous » Miktech Oy:n yt-neuvottelumenettely

Miktech Oy:n yt-neuvottelumenettely

Julkaistu: 15.10.2014 klo 11:00
Julkaisija: Miktech Oy

Miktech Oy on innovaatio- ja teknologiakeskus, minkä tehtävänä on tukea Mikkelin seudun ja laajemmin maakunnan yritysten ja julkisen sektorin innovaatiotoimintaa, kasvua ja kansainvälistymistä. Yhtiön toiminnan volyymi on vuositasolla noin 2,5 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 23 henkilöä. Heistä runsas puolet on vakituisessa työsuhteessa.

Miktech Oy:n 29.9. käynnistyneet, koko henkilöstöä koskeneet yt-neuvottelut on saatu päätökseen 10.10.2014. Neuvottelujen keskeisinä asiakohtina olivat kustannussäästöjen aikaansaaminen vielä vuoden 2014 aikana ja varautuminen uuden hankekauden alkuun vuonna 2015. Neuvottelujen kuluessa sovittiin henkilöstön kanssa toimenpiteistä, joilla yhtiö pystyy parantamaan kustannustehokkuuttaan. Neuvottelujen päätyttyä yhtiö on myös päättänyt antaa koko henkilöstölle lomautusvaroitukset koskien vuoden 2015 alkua. Tarvittavien lomautusten laajuus ja kesto tarkentuvat vuoden loppuun mennessä.

Lisätiedot:

Vesa Sorasahi, toimitusjohtaja, Miktech Oy, puh. 0440 361609, vesa.sorasahi@miktech.fi

Miktech Oy on innovaatio- ja teknologiakeskus, joka edistää tutkimustoiminnan ja elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä keskittyen uuden teknologian synnyttämiseen ja käyttöönottoon sekä teknologiayhtiöiden toiminnan kehittämiseen. Miktechillä on keskeinen rooli alueen kehittämistyössä, sillä Miktech koordinoi Mikkelin kaupungin kehittämisstrategian mukaisia kehityshankkeita teknologian saralla. www.miktech.fi