Etusivu » Tiedotteet » Talous » Miktech Oy:n omistuspohja on vahvistunut

Miktech Oy:n omistuspohja on vahvistunut

Julkaistu: 23.02.2012 klo 16:04
Julkaisija: Miktech Oy

Miktech Oy:n (innovaatio ja teknologiakeskus) omistuspohjaa on laajennettu ja vahvistettu. Suunnatun osakeannin tuloksena Lappeenrannan teknillinen yliopisto ja Mikkelin Ammattikorkeakoulu Oy omistavat nyt kumpikin 4 % yhtiöstä. Mikkelin kaupunki on ostanut Miset Oy:n omistamat Miktech Oy:n osakkeet. Tällä  kaupalla Mikkelin kaupungista tuli suurin osakkeenomistaja, 51 % omistusosuudella. Muut osakkeenomistajat pysyivät ennallaan; Savcor Group (20 %), Suur-Savon Osuuspankki (10 %), Etelä-Savon Kauppakamari (5%) ja Mikkelin Puhelin Oyj (5%).

Miktech Oy:n hallituksen muodostavat vararehtori Hannu Rantanen (Lappeenrannan teknillinen yliopisto), rehtori Heikki Saastamoinen (Mikkelin ammattikorkeakoulu), toimitusjohtaja Kari Manninen (Suur-Savon Osuuspankki), toimitusjohtaja Jan-Erik Laine (Mikkelin Puhelin Oyj), toimitusjohtaja Hannu Savisalo (Savcor Group Oyj) sekä kehitysjohtaja Soile Kuitunen (Mikkelin kaupunki). Hallituksen puheenjohtajana toimii Kari Manninen.

Miktech Oy:n omistajakunta heijastaa nyt yhtiön keskeistä tehtävää: Kaupungin, yritysten ja yliopisto- ja korkeakouluyksiköiden yhteistyön vahvistamista Mikkelin seudun elinkeinoelämän kasvun vauhdittamiseksi sekä vetovoimaisuuden lisäämiseksi.

Miktech Oy
Vesa Sorasahi
p. 0440 361 609

Miktech Oy on innovaatio- ja teknologiakeskus, joka edistää tutkimustoiminnan ja elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä keskittyen uuden teknologian synnyttämiseen ja käyttöönottoon sekä teknologiayhtiöiden toiminnan kehittämiseen. Miktechillä on keskeinen rooli alueen kehittämistyössä, sillä Miktech koordinoi Mikkelin kaupungin kehittämisstrategian mukaisia kehityshankkeita teknologian saralla.