Etusivu » Tiedotteet » Talous » Miktech metsästää ideoita Karhun Kitaan

Miktech metsästää ideoita Karhun Kitaan

Julkaistu: 15.10.2013 klo 08:30
Julkaisija: Miktech Oy

Mikkelissä järjestetään 20.11.2013 Karhun Kita III -innovaatiotapahtuma, jossa uusien tuote- ja palveluideoiden kehittäjät pääsevät esittelemään ideoitaan yleisölle ja arvovaltaiselle rahoittaja- ja asiantuntijaraadille. Ideahaku on parhaillaan käynnissä.

Tuote- ja palveluideoiden esittelijät saavat Karhun Kidassa asiantuntijoilta palautetta ja vinkkejä idean eteenpäin viemiseksi, ja parhaalle idealle on luvassa 500 euron rahapalkinto. Voittaja valitaan reaaliaikaisesti yleisöäänestyksellä, ja palkitaan tilaisuuden aikana.

– Ideoiden uskottava esitteleminen esimerkiksi rahoittajille on äärimmäisen tärkeä taito jokaiselle, joka haluaa kaupallistaa ideansa. Karhun Kita tarjoaa loistavan tilaisuuden harjoitella tätä taitoa, toteaa järjestelyistä vastaava kehityspäällikkö Marjo Niittuaho-Nastolin Miktech Oy:stä

Karhun Kita -tapahtuman idea on peräisin television Leijonan Kita ja Leijonan Luola -ohjelmista. Tapahtuma järjestetään Mikkelissä nyt kolmatta kertaa. Tapahtuman toteuttamiseen on saatu EU-rahaa Euroopan sosiaalirahastosta, tuen on myöntänyt Etelä-Savon ELY-keskus.

Aika:                                  Keskiviikko 20.11.2013 klo 18

Paikka:                              Kongressi- ja konserttitalo Mikaeli

Ilmoittautumiset:               www.miktech.fi

Lisätiedot:

Marjo Niittuaho-Nastolin, kehityspäällikkö, Miktech Oy, 0440 361 615, marjo.niittuaho-nastolin@miktech.fi

Miktech Oy on innovaatio- ja teknologiakeskus, joka edistää tutkimustoiminnan ja elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä keskittyen uuden teknologian synnyttämiseen ja käyttöönottoon sekä teknologiayhtiöiden toiminnan kehittämiseen. Miktechillä on keskeinen rooli alueen kehittämistyössä, sillä Miktech koordinoi Mikkelin kaupungin kehittämisstrategian mukaisia kehityshankkeita teknologian saralla. www.miktech.fi

Uusi innovaatioympäristö ja start-up intensiivivalmennus on innovaatiotoiminnan ja uusien yrityksien kehittämistapa Miktech Oy:ssä. Valmennuksen tavoitteena on auttaa Etelä-Savon parhaita liikeideoita ja yritystaimia kasvuun, menestykseen ja kansainvälisyyteen. Palvelut on suunnattu erityisesti korkean teknologian ja osaamistason yrityksille, joilla on vahva halu kasvaa ja menestyä. Yrityksiä autetaan liiketoiminnan suunnittelussa, käynnistämisessä ja kehittämisessä. Hanketta rahoittavat Euroopan unionin sosiaalialan rahasto, alueen kunnat ja yritykset. Rahoituksen myöntänyt viranomainen on Etelä-Savon ELY-keskus.