Etusivu » Tiedotteet » Talous » Mika Perttusesta Cursorin uusi toimitusjohtaja

Mika Perttusesta Cursorin uusi toimitusjohtaja

Julkaistu: 12.02.2015 klo 10:08
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu 1.6.2015. Uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty HTM Mika Perttunen. Cursorin hallitus päätti uuden toimitusjohtajan valinnasta kokouksessaan tiistaina 10.2.

”Olen etuoikeutettu saadessani aloittaa toimitusjohtajana yhtiössä, jota on johdettu ammattitaidolla ja jonka perustus on vahva. Kotkan-Haminan seudun haasteet ovat mittavat. Olen vakuuttunut, että seutu nousee rohkeilla tavoitteilla ja tiiviillä yhteistyöllä. Näiden rakentaminen on toimitusjohtajan tärkein tehtävä”, toteaa Mika Perttunen.

Mika Perttunen, 50, siirtyy tehtävään Cursorin kehittämisjohtajan toimesta. Aikaisemmin Perttunen on toiminut mm. Koillismaalla kehittämisyhtiö Naturpolis Oy:n toimitusjohtajana ja ohjelmajohtajana. Myös yrityskehittämisestä ja yritysverkostojen käytännön rakentamisesta hänellä on vahvaa kokemusta. Kuntakokemusta Perttuselle on kertynyt mm. Vaasan kaupunginvaltuutettuna. Perttunen on toiminut myös Seudulliset kehittämisyhteisöt Sekes ry:n puheenjohtajana.

Yhtiötä vuoden 2005 lopusta alkaen luotsannut Hannu Karavirta siirtyy eläkkeelle 1.6.2015. "Mika on kokenut aluekehittäjä ja tuo omalla osaamisellaan ja tyylillään uutta draivia Cursorin toimintaan ja seudun kehittämiseen. Olen hyvin luottavainen Cursorin tärkeän tehtävän jatkuvuudesta ja sen roolin entistä suuremmasta merkityksestä Kotkan-Haminan seudulle Mikan johdolla", sanoo nykyinen toimitusjohtaja Hannu Karavirta.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

toimitusjohtaja 1.6.2015 alkaen, kehittämisjohtaja Mika Perttunen, Cursor Oy
puh. 040 190 2521, mika.perttunen@cursor.fi

toimitusjohtaja 1.6.2015 asti Hannu Karavirta, Cursor Oy
puh. 040 190 2501, hannu.karavirta@cursor.fi

Liitteenä kuvat, kuvat 1 ja 2: Kari Taimisto

Kuva 1: Hannu Karavirta (kuvassa vasemmalla) ja Mika Perttunen

Kuva 2: Hannu Karavirta (kuvassa vasemmalla), Mika Perttunen (keskellä) ja Cursorin hallituksen puheenjohtaja Pentti Leisti (kuvassa oikealla)

Kuva 3: Mika Perttunen, kuva: Jukka Koskinen

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon