Etusivu » Tiedotteet » Talous » METALLITUOTTEIDEN VALMISTAJA HYDRO ALUMINIUM SALKOLLE UUSIA AMMATTILAISIA VMP URAPOLUN KAUTTA

Julkaistu: 23.04.2012 klo 09:30
Julkaisija: VMP

Alumiinisia puitteita ikkunateollisuudelle valmistava Hydro Aluminium Salko rekrytoi 7 uutta työntekijää VMP Urapolku -rekrytointiohjelman kautta. Kaksi viikkoa kestävä koulutus valmistaa opiskelijat suoraan uuteen työpaikkaan.

Norjalaiseen Hydro-konserniin kuuluva Hydro Aluminium Salkon tehtaalla Forssassa päätettiin ryhtyä kouluttamaan uusia työntekijöitä, kun sopivia  henkilöitä ei muilla keinoin löytynyt.

– Laatujärjestelmämme mukaan olemme velvoitettuja suorittamaan laajan perehdytyksen uusille henkilöille, jotka tulevat työskentelemään tehtaassamme.  VMP Urapolku -palvelu on loistava tapa toteuttaa koulutus varsinkin kun sesonkiin tarvitaan useita työntekijöitä kerrallaan. Tämä koulutus tuli todella tarpeeseen, kertoo Tehtaanjohtaja Jouni Niinikoski.

VMP Urapolku -palvelu räätälöidään aina henkilöstöä tarvitsevan yrityksen tarpeiden mukaiseksi. VMP on kouluttanut vastaavalla tavalla jo noin 200 henkilöä eri aloille. Kaikki koulutetut ovat työllistyneet. Koulutuksen ensimmäiseen jaksoon on valittu 7 henkilöä ja loput neljä henkilöä koulutetaan kesän aikana. VMP Urapolun kautta Hydro Aluminium Salko rekrytoi kuusi henkilöä maalaamoon ja viisi henkilöä kokoonpanoon.

Ensimmäinen kurssi käynnistyy 20.4. ja kestää kaksi viikkoa 4.5. asti. Kurssin jälkeen opiskelijat työllistyvät puoleksi vuodeksi VMP:n kautta Hydro Aluminium Salkon tehtaalle, minkä jälkeen heille tarjotaan mahdollisuutta vakituiseen työsuhteeseen suoraan Hydron palveluksessa.

– VMP Urapolku eroaa muista työvoimapoliittisista koulutuksista juuri siinä, että se valmistaa kurssilaiset suoraan uuteen työpaikkaan. Työnantaja saa puolestaan tarpeisiinsa koulutettua, uuden palvelun tai tuotannon omaksunutta, motivoitunutta henkilöstöä, Forssassa ja Loimaalla VMP:n yrittäjänä toimiva Silja Syrjälä kertoo.

Hydro Aluminium Salkon tehtaalla työskentelee 47 henkilöä.

Lisätiedot:

VMP Group, yrittäjä Silja Syrjälä, puh. 050 917 8540, silja.syrjala@vmp.fi

VMP Group, kaupallinen johtaja Piia Savolainen, puh. 040 307 5004, piia.savolainen@vmp.fi

www.vmp.fi

VMP Group on Suomen suurimpiin kuuluva ja palvelualueverkostoltaan valtakunnan laajin henkilöstöpalvelualan konserni. Ketjun liikevaihto vuonna 2011 oli 109 miljoonaa euroa. VMP tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman yrityksen liiketoimintaa tukevia ratkaisuja, joihin kuuluvat henkilöstövuokraus- ja rekrytointi-, ulkoistus- ja koulutuspalvelut sekä ulkomaalaisten ammattilaisten välittämiseen erikoistunut kansainvälinen rekrytointi. Vuonna 1988 perustettu konserni on suomalaisessa yksityisomistuksessa, ja se haluaa olla mukana kehittämässä työelämän tuottavuutta vastuullisesti kaikilla markkina-alueillaan. VMP Group toimii franchising-periaatteella noin 50 paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa ja Virossa. Konsernilla on ulkomaalaistaustaisten työntekijöiden välittämiseen erikoistunut toimisto Romaniassa. Vuonna 2011 VMP työllisti lähes 14 000 työntekijää 4 000 asiakasyritykseen. VMP on EK:n alaisen Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n jäsen.