Etusivu » Tiedotteet » Talous » Metallinjalostajat palkitsivat osaajiaan 50 000 eurolla

Teknologiateollisuus ry

Metallinjalostajat palkitsivat osaajiaan 50 000 eurolla

Julkaistu: 26.11.2013 klo 13:41
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Metallinjalostajan palkinnot luovutettiin kuudelle alan yrityksissä toimivalle henkilölle metallien jalostuksen hyväksi tehdystä työstä. Palkinnon saajia yhdistää pitkä, yli 30 vuoden mittainen työura ja tinkimätön osaaminen. Palkintoon liittyvän rahapalkinnon suuruus yhtiötä kohden on 10 000 euroa. Lisäksi kukin palkittu sai kuvanveistäjä Toivo Jaatisen muotoileman pronssisen reliefin.

Metallinjalostajat ry:n toimitusjohtajan Mika Nykäsen mukaan palkittuja yhdistää halu uuden tiedon hankintaan ja hyödyntämiseen, laaja-alainen asiantuntemus ja vastuuntunto sekä työhön sitoutuminen.

– Palkittujen määrätietoinen ponnistelu on synnyttänyt innovatiivisuutta, joka näkyy alan tutkimuksessa, tuotekehityksessä ja toimintatapojen kehittämisessä, Nykänen kiittelee.

Nyt 14. kerran annetut palkinnot luovutettiin ensimmäisen kerran vuonna 1980.

Metallinjalostajan palkinnot saivat:

Laadunsuunnittelija Tarja Hohti, Ovako Imatra Oy Ab, Imatra

Application Manager Hannu Indrén, Ruukki Metals Oy, Raahe

Laborantti Aulis Laiho, Boliden Harjavalta Oy, Harjavalta

Tutkimus- ja kehitysjohtaja Pekka Niemelä, Outokumpu Chrome Oy, Tornio

Kehitysjohtaja Eero Rättyä, Outokumpu Stainless Oy, Tornio

Teknologia-asiantuntija Markku Virtanen, Outotec Oyj, Espoo

Palkinnot luovutettiin Helsingissä 26.11.2013.

Perustelut palkinnonsaajittain liitteessä.

Toimitusjohtaja Mika Nykänen, Metallinjalostajat ry, puh. 09 192 3312, etunimi.sukunimi@teknologiateollisuus.fi

Metallinjalostajat ry on Suomessa toimivan, teräksiä ja muita metalleja valmistavan ja muokkaavan sekä niiden jalostukseen liittyviä teknologioita kehittävän ja markkinoivan teollisuuden toimialajärjestö, jonka tarkoituksena on edistää metallien jalostuksen toimintaedellytyksiä läheisessä yhteistyössä Teknologiateollisuus ry:n kanssa. Suomen metallien jalostajat toimivat avoimilla, globaaleilla markkinoilla kaikilla mantereilla. Toiminnassa korostuvat monipuolinen osaaminen ja innovatiivisuus.

Vuonna 2012 jäsenyritysten liikevaihto oli 25 mrd. euroa, yrityksissä työskenteli 121 000 henkilöä, joista Suomessa lähes 12 000. Metallienjalostusyritykset vastaavat noin 12 %:sta Suomen kokonaisviennistä.

_ _ _

Kuvassa vasemmalta oikealle: Aulis Laiho, Hannu Indrén, Tarja Hohti, Pekka Niemelä, Markku Virtanen ja Eero Rättyä