Etusivu » Tiedotteet » Talous » Mediainfo syyteneuvotteluista ja pikaoikeudenkäynneistä 10.12.2014 klo 9-10

Suomen Asianajajaliitto

Mediainfo syyteneuvotteluista ja pikaoikeudenkäynneistä 10.12.2014 klo 9-10

Kutsu.
Julkaistu: 08.12.2014 klo 09:30
Julkaisija: Suomen Asianajajaliitto

Suomen Asianajajaliitto, Simonkatu 12 B

Pikaoikeudenkäynnit ja syyteneuvottelut rantautuvat Suomeen.
Mistä syyteneuvotteluissa on kyse, mistä neuvotellaan ja toteutuvatko epäillyn oikeudet? Mitä tapahtuu, jos antamansa tunnustuksen peruu?

Mitä ovat suomalaiset pikaoikeudenkäynnit?

Asianajoa hengenuhalla. Asianajajan vaarallinen työ Pohjois-Kaukasiassa ja Kiinassa

Aiheista kertovat Asianajajaliitosta asianajajat Risto Sipilä, Antti Riihelä ja Satu Wartiovaara ja Amnestyn Suomen osastosta oikeudellinen asiantuntija Susanna Mehtonen.

10.12. vietetään myös ihmisoikeuksien päivää.

Ilmoittaudu ennakkoon viimeistään 8.12.: viestinta@asianajajaliitto.fi

Lisätiedot: Janne Laukkanen, kehitys- ja viestintäpäällikkö, Suomen Asianajajaliitto, p. 040 588 1925, janne.laukkanen@asianajajaliitto.fi

P.S. Asianajajapäivät järjestetään perjantaina 16.1.2015 Kalastajatorpalla Helsingissä. Kutsumme median edustajat seuraamaan tapahtuman mielenkiintoista ohjelmaa sekä osallistumaan tiedotustilaisuuteen ja toimittajalounaalle klo 12.15. Lähetämme tapahtumasta joulukuun aikana tarkempaa tietoa, mutta ilmoittautua voi jo nyt: viestinta@asianajajaliitto.fi
Katso Asianajajapäivien ohjelma: www.asianajajaliitto.fi/asianajajapaivat

Suomen Asianajajaliiton lakisääteisenä tehtävänä on säännellä ja valvoa asianajotoimintaa. Asianajajaliitto edistää asianajopalveluiden laatua, kouluttaa ja tukee asianajajia sekä osallistuu aktiivisesti lainsäädännön kehittämiseen. Asianajajaliitto on lailla perustettu julkisoikeudellinen yhteisö, jolla on lakisääteisiä tehtäviä. Asianajajaliitto ei ole rekisteröity yhdistys, ammattiliitto tai yrittäjäjärjestö. Vain Asianajajaliittoon kuuluva lakimies saa käyttää nimikettä asianajaja. Asianajajia on Suomessa 2 000.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki