Etusivu » Tiedotteet » Talous » Luontomatkailulle rakennetaan suuntaviivat Kotkan-Haminan seudulla

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Luontomatkailulle rakennetaan suuntaviivat Kotkan-Haminan seudulla

Julkaistu: 08.01.2014 klo 07:47
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kotkan-Haminan seudun luontomatkailustrategian ja toimenpideohjelman 2014–2020 laadinta on käynnistynyt.

Cursor Oy on käynnistänyt seudun luontomatkailustrategian ja toimenpideohjelman 2014–2020  työkokonaisuuden. Strategia ja toimenpideohjelma tulevat toimimaan Kotkan-Haminan seudun luontomatkailusektorin kehittämisen strategisena ohjauskeinona vuoteen 2020 asti. Tavoitteena on kehittää luontomatkailusta tunnettu ja oman profiilin omaava osa matkailun toimialaa.

Strategiatyössä määritellään luontomatkailun kehittämisen seudulliset painopisteet, keskeiset toimenpiteet sekä luontomatkailussa toimivien eri tahojen roolit ja vastuut.

Seudun yrityksiä sekä muita luontomatkailuun kytkeytyviä sidosryhmiä tullaan osallistamaan työhön laajasti. Kevään aikana tullaan järjestämään kaikkiaan neljä työpajaa, jonka lisäksi sidosryhmiä kuullaan haastatteluin ja erilaisin verkkokuulemisen keinoin.  Työ valmistuu elokuun 2014 loppuun mennessä.

Luontomatkailustrategian ja toimenpideohjelman laadinta liittyy Cursor Oy:n toteuttamaan Kestävän luontomatkailun Kaakko 135° -hankkeeseen.

Strategiatyön läpiviennistä vastaa Owal Group Oy Helsingistä. Owal Group Oy:n erikoisalaa on strategisen tiedon analysointi ja tiedon jalostaminen päätöksentekoa palvelevaan muotoon hyödyntäen kansainvälistä partneriverkostoa.

Taini Rajala, projektipäällikkö, Cursor Oy

puh. 040 190 2566, taini.rajala@cursor.fi

Kestävän luontomatkailun Kaakko 135⁰

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon