Etusivu » Tiedotteet » Talous » Luonnonsuojeluliitto sai yt-neuvottelut päätökseen

Suomen luonnonsuojeluliitto

Luonnonsuojeluliitto sai yt-neuvottelut päätökseen

Julkaistu: 12.10.2011 klo 11:14
Julkaisija: Suomen luonnonsuojeluliitto

Suomen luonnonsuojeluliitto on saanut kuukausi sitten käynnistetyt yt-neuvottelut päätökseen. Neuvottelut käynnistettiin 7.9. kiinteiden kulujen leikkaamiseksi ja keskustoimiston organisaation uusimiseksi. Valtiovarainministeriön esittämät leikkaukset järjestömäärärahoihin olivat osaltaan vaikuttamassa yt-neuvottelujen käynnistämiseen.

Liittohallitus päätti kululeikkauksista ja organisaatiomuutoksesta 8.10. järjestetyssä kokouksessa. Osa henkilöstön toivomuksista pystyttiin ottamaan huomioon. Kulujen leikkaukset johtivat kuitenkin yhden henkilön irtisanomiseen.

Uudistuksen tuloksena liitto siirtyy kolmen yksikön malliin. Jatkossa keskustoimisto rakentuu luonto- ja ympäristöyksikön, viestintä- ja markkinointiyksikön sekä talous- ja hallintoyksikön varaan.

Luonnonsuojeluliitto kiittää pääministeri Jyrki Kataisen hallitusta järjestömäärärahojen palauttamisesta lähes nykyiselle tasolle. Tosiasiassa kuitenkin järjestö- ja suojelumäärärahojen korotukset suoritettiin ympäristöministeriön sisäisinä siirtoina. Ympäristöhallinnon osuus ensi vuoden talousarviossa on alle puoli prosenttia valtion kokonaisbudjetista, mikä on alhaisin taso OECD-maiden vertailussa.

Luonnonsuojeluliitto toivoo, että Kataisen hallitus ratkaisisi ympäristöhallinnon rahoitusta koskevan ongelman tulevien vuosien budjettikehyksiä koskevissa neuvotteluissa.

- puheenjohtaja Risto Sulkava, puh: 050-5602113

- toiminnanjohtaja Eero Yrjö-Koskinen, puh: 050-3478778