Etusivu » Tiedotteet » Talous » L&T osti Etelä-Pohjanmaan alueella toimivan Lakeuden Kylmäkeskus Oy:n

Lassila & Tikanoja

L&T osti Etelä-Pohjanmaan alueella toimivan Lakeuden Kylmäkeskus Oy:n

Julkaistu: 03.08.2015 klo 12:28
Julkaisija: Lassila & Tikanoja

Lassila & Tikanoja Oyj on ostanut kaupan kylmäjärjestelmien suunnittelua, toteutusta ja huoltoa tarjoavan seinäjokelaisen Lakeuden Kylmäkeskus Oy:n osakekannan 3.8.2015. Yhtiön liikevaihto on noin 3 miljoonaa euroa.

Lakeuden Kylmäkeskuksella on jo 30 vuoden kokemus alalta.

- Yrityskauppa tukee L&T:n Kiinteistöpalveluiden strategiaa. Haluamme kasvattaa kiinteistötekniikkaliiketoimintaa ja samalla kasvaa orgaanisesti. Lakeuden Kylmäkeskuksen yrityskauppa syventää kiinteistötekniikan osaamista jäähdytys-, kylmä- ja energiatekniikassa sekä laajentaa osaamisen valtakunnallista kattavuutta, kertoo liiketoimintajohtaja Tapio Ulvinen L&T:ltä.

Kaupan myötä Lakeuden Kylmäkeskuksen 13 kylmäalan ammattilaista sekä yrittäjät Jukka Viitala ja Jani Mustapää jatkavat L&T:n palveluksessa.

- Kauppa tuo jatkuvuutta ja varmuutta sekä liiketoiminnalle että työntekijöille. Samalla se parantaa ja luo mahdollisuuksia kylmäliiketoiminnan kehittämiselle, sanoo Jukka Viitala Lakeuden Kylmäkeskuksesta.

Kauppa tuo yhtiön nykyisten asiakkaiden käyttöön L&T:n laajan osaamisen ja palveluvalikoiman. L&T:n nykyiset asiakkaat taas hyötyvät uudesta jäähdytys-, kylmä- ja energiaosaamisesta erityisesti kaupan alalla.

Tapio Ulvinen, liiketoimintajohtaja, L&T, p. 0400 968 624
Jukka Viitala, toimitusjohtaja, Lakeuden Kylmäkeskus Oy, p. 0500 265 161

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa pienennämme jätemääriä ja pidennämme kiinteistöjen käyttöikää, ohjaamme materiaalit hyötykäyttöön sekä vähennämme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Autamme asiakkaitamme keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa ja säästämään ympäristöä. Yhdessä luomme hyvinvointia ja työpaikkoja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2014 oli 639,7 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 000 henkilöä. L&T on
listattu Nasdaq Helsingissä.