Etusivu » Tiedotteet » Talous » Logistiikka nousee kilpailukyvyn ytimeen Tampereella 17.–19.4.2013

Tampereen Messut

Logistiikka nousee kilpailukyvyn ytimeen Tampereella 17.–19.4.2013

Kutsu.
Julkaistu: 08.04.2013 klo 23:15
Julkaisija: Tampereen Messut

MESSUILLA NÄHDÄÄN 120 MERKITTÄVÄÄ LOGISTIIKAN TOIMIJAA

Vuoden tärkein messutapahtuma materiaalinkäsittelyn ja logistiikan  ammattilaisille pidetään ensi viikolla 17.–19.4.2013 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Logistiikka 2013 -messuilla on 120 näytteilleasettajaa, jotka tuovat alan uusimmat innovaatiot, tuhannet tuotteet ja tuoreimmat tiedot messukävijöiden saataville. Osittain samanaikaisesti 17.–18.4. pidetään Teolliset Palvelut 13 -messut. Ainutlaatuinen tapahtumakokonaisuus tuo Tampereelle kaikkiaan yli 300 näytteilleasettajaa.

Sisälogistiikkaa, logistiikka- ja varastointipalveluja sekä materiaalinkäsittelyä esittelevä Logistiikka pidetään nyt toista kertaa. Samalla tapahtuma laajenee kahteen näyttelyhalliin. C-halli täyttyy materiaalinkäsittelyn ja sisälogistiikan koneista sekä laitteista. Logistiikan palvelutoimijat, satamat, tiedonkeruu ja koulutus on koottu D-halliin, jonka Palvelukadulla voi tutustua muun muassa logistiikan ICT-mahdollisuuksiin.

Kilpailukyky puhuttaa avajaisseminaarissa – myös rikkidirektiivi herättää keskustelua

Median edustajat ovat tervetulleita Logistiikka nousi kilpailukyvyn ytimeen -avajaisseminaariin keskiviikkona 17.4. klo 10.30–12.00. Messujen avajaissanat tilaisuudessa esittää toimitusjohtaja Pasi Nieminen Toyota Material Handling Finland Oy:stä. Seminaarin avauspuheenvuoron otsikolla Kansainvälisen toimintaympäristön näkymät pitää professori Jorma Mäntynen Tampereen teknillisestä yliopistosta. Puheenjohtajana on johtaja Jorma Härkönen LIMOWA ry:stä.

Avajaispäivänä pidetään myös Elämä rikkidirektiivin kanssa -seminaari, joka tarjoaa tietoa 1.1.2015 voimaan tulevan rikkidirektiivin kustannusvaikutuksista ja niiden minimoimisesta. Seminaari on suunnattu erityisesti satamien ja huolintaliikkeiden toimijoille sekä vienti- ja tuontiteollisuuden asiakkaille. Puheenjohtajana on Aamulehden taloustoimittaja Kari Asikainen. Muita ajankohtaisia aiheita messujen ohjelmassa ovat muun muassa suomalaisen logistiikkakeskusjärjestelmän kehitys ja RFID-teknologian mahdollisuudet.
Lisätiedot: www.logistiikkamessut.fi (Ohjelma).

Messuilla jaetaan Sisälogistiikkapalkinto 2013 – Toyota GP:ssä haetaan Suomen ykköstrukkikuskia

Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry järjestää torstaina 18.4. Varasto- ja materiaalinkäsittelypäivän, joka on johtava sisälogistiikan ammatti- ja verkostoitumistapahtuma Suomessa. Seminaarin teemana on varastotoimintojen organisointi ja johtaminen. LOGY jakaa seminaarin yhteydessä myös uuden Sisälogistiikkapalkinto 2013 -tunnustuksen.

Messuilla pidetään kaikkina päivinä vauhdikas Toyota GP:n osakilpailu. Toyota GP on trukin taitoajokilpailu, johon voi osallistua kuka tahansa 18 vuotta täyttänyt trukinajotaitoinen henkilö. Tampereelta alkava kiertue huipentuu syyskuussa järjestettävään finaaliin. Lisätiedot: www.logistiikkamessut.fi (Ohjelma).

Logistiikka ja Teolliset Palvelut sopivat järjestettäväksi samaan aikaan – yli 300 näytteilleasettajaa

Merkittäviä synergiaetuja kolmipäiväisen Logistiikan kävijöille tarjoaa kaksipäiväinen kunnossapidon ja tuotannon palveluiden päätapahtuma Teolliset Palvelut 13. Messut tuovat Tampereelle yhteensä yli 300 näytteilleasettajaa.

C- ja D-hallissa 17.–19.4. toteutettavat Logistiikka-messut järjestää Tampereen Messut Oy yhteistyössä Teknisen Kaupan ja Palveluiden yhdistys ry:n Trukkijaoston kanssa. Logistiikka-messut ovat avoinna keskiviikkona, torstaina ja perjantaina klo 10–16.

A-hallissa 17.–18.4. pidettävät Teolliset Palvelut -messut järjestää Expomark Oy ja Kunnossapitoyhdistys Promaint ry. Teolliset Palvelut -messut ovat avoinna keskiviikkona klo klo 9–17 ja torstaina klo 9–16.

Median edustajat pääsevät messuille täyttämällä Logistiikka-messujen ja Teolliset Palvelut -messujen yhteisen akkreditoitumislomakkeen osoitteessa www.logistiikkamessut.fi (Medialle).Akkreditoidu ajoissa, niin saat lehdistökutsun ja VIP-pysäköintilipun postitse. Tapahtumien yhteinen lehdistöhuone palvelee pääaulassa messujen aukioloaikojen mukaisesti.

AVAJAISSEMINAARI: Logistiikka nousi kilpailukyvyn ytimeen
keskiviikkona 17.4. klo 10.30–12.00, Tähtien Sali (Seminaarikeskus, 2. krs).

Liikenteestä ja logistiikasta aiheutuvat kustannukset ovat merkittävä kilpailukykytekijä. Tällä hetkellä kaikki peräänkuuluttavat kilpailukykyä. Logistiikkakustannukset ovat merkittävä osa kilpailukykyä, sillä niiden osuus yritysten liikevaihdosta on keskimäärin 14 % ja vientiyrityksillä jopa 20 %. Suomen logistiikkakustannukset suhteessa BKT:een ovat noin 19 %, kun muissa teollisuusmaissa vastaava luku on tyypillisesti 10–17 %. Seminaarin järjestää Teknisen Kaupan ja Palveluiden yhdistys ry ja Tampereen Messut Oy.

• Logistiikka-messujen avajaissanat
    näyttelytoimikunnan puheenjohtaja, toimitusjohtaja Pasi Nieminen, Toyota Material Handling Finland Oy
  • Seminaarin puheenjohtajan avaus
    johtaja Jorma Härkönen, LIMOWA ry
  • klo 10.35 Avauspuheenvuoro: Kansainvälisen toimintaympäristön näkymät
    professori Jorma Mäntynen, Tampereen teknillinen yliopisto
  • klo 10.55 Logistiikkaselvitys 2012 – keskeiset tulokset
    projektipäällikkö Tomi Solakivi, Turun yliopisto
  • klo 11.15 Logistiikan kustannusraami muutoksessa
    asiantuntija, logistiikka, Kyösti Orre, Elinkeinoelämän keskusliitto EK
  • klo 11.35 Paneelikeskustelu: Logistiikka nousi kilpailukyvyn ytimeen
    Jorma Mäntynen, Tomi Solakivi, Kyösti Orre, Jorma Härkönen
  • klo 11.55 Yhteenveto.

MEDIAN AKKREDITOITUMINEN

• Median edustajat pääsevät Logistiikka-messuille ja Teolliset Palvelut -messuille täyttämällä tapahtumien yhteisen akkreditoitumislomakkeen osoitteessa www.logistiikkamessut.fi (Medialle). Linkki lomakkeeseen löytyy myös Teolliset Palvelut -messujen nettisivuilta www.teollisetpalvelut.fi.
  • Lähetämme akkreditoituneille toimittajille postitse sisäänpääsyyn oikeuttavan lehdistökutsun ja VIP-pysäköintilipun. Huom.! Lehdistökutsun ja VIP-pysäköintilipun saat postitse, jos rekisteröidyt viimeistään torstaina 12.4.2013 klo 12 mennessä.
  • Yllä mainitun ajankohdan jälkeen emme toimita lehdistökutsuja postitse, vaan jätämme valmiiksi täytetyn kutsun ja pysäköintilipun pääsisäänkäynnin lippupisteeseen, jossa lukee PRESS. Pyydä siitä nimelläsi merkitty kirjekuori ja jätä lehdistökutsu ovimiehelle.
  • Messujen aikana voit akkreditoitua lehdistöhuoneessa. Varauduthan esittämään pressikorttisi.
  • Nouda tapahtumien yhteinen PRESS-rintamerkki lehdistöhuoneesta (pääaula, 1. krs).

HAASTATTELUPYYNNÖT

• Logistiikka-messuihin liittyvät haastattelupyynnöt akkreditoitumislomakkeella tai Tanja Järvensivu, viestintäpäällikkö, p. 050 536 8133, tanja.jarvensivu(a)tampereenmessut.fi.

LEHDISTÖLOUNAS

• Median edustajille tarjotaan lounas messujen aikana. Ilmoittaudu lounaalle akkreditoitumislomakkeella. Lehdistölounaslipukkeen saat lehdistöhuoneesta (pääaula, 1. krs).

LEHDISTÖHUONE

• Lehdistöhuone sijaitsee pääaulassa (1. krs, ravintola Arlandan ja C-hallin kulma).
  • Avoinna messujen aukioloaikojen mukaisesti. Logistiikka-messut ovat avoinna ke–pe klo 10–16. Teolliset Palvelut -messut ovat avoinna ke klo 9–17 ja to klo 9–16.
  • Lehdistöhuone palvelee molemmista messuista kiinnostuneita median edustajia.
  • Median edustajien tulee noutaa lehdistöhuoneesta erillinen PRESS-rintamerkki, jolla pääsee kulkemaan vapaasti molempiin messutapahtumiin.
  • Lehdistöhuoneesta saa lehdistölounaslipukkeen.
  • Messuaikainen akkreditoituminen on lehdistöhuoneessa.
  • Jaossa on messujärjestäjien ja näytteilleasettajien lehdistötiedotteita sekä muuta mediamateriaalia.
  • Toimittajien käytössä on tietokone, nettiyhteys ja tulostin. Maksuton vaatesäilytys.

Päivystys lehdistöhuoneessa
  • Tampereen Messut Oy / Logistiikka-messut:
    Meri Mattila, viestintäassistentti, p. 0400 914 877, meri.mattila(a)tampereenmessut.fi
  • Expomark Oy / Teolliset Palvelut -messut:
    Taina Hiekkataipale, markkinointikoordinaattori, p. 040 550 5950, taina.hiekkataipale(a)expomark.fi

MEDIAN PYSÄKÖINTI

• Pysäköinti on median edustajille maksuton.
  • Median VIP-pysäköintialue on D-hallin läheisyydessä Ilmailunkadun varrella (opastus alueella). Lähetämme viimeistään torstaina 12.4. klo 12 mennessä akkreditoituneille median edustajille VIP-pysäköintilipun postitse.
  • VIP-pysäköintialueelle pääsee myös pressikortilla, mutta alueelta poistuttaessa pysäköinninvalvojalle on annettava VIP-pysäköintilippu.
  • Tapahtuman aikana VIP-pysäköintilipun saa lehdistöhuoneesta. Mikäli pysäköit muualla kuin VIP-pysäköintialueella, saat lehdistöhuoneesta tähän tarkoitetun lipukkeen.

LEHDISTÖMATERIAALIT, KUVAT JA MEDIASIVUT

MESSUJEN SISÄLTÖ JA OHJELMA

MESSUINFO

• Aukioloajat: Logistiikka-messut ovat avoinna ke–pe klo 10–16. Teolliset Palvelut -messut ovat avoinna ke klo 9–17 ja to klo 9–16.
  • Sisäänpääsy: Veloituksetta ennakkorekisteröitymällä kävijäksi tapahtuman nettisivuilla tai pääsylipulla (20 euroa, sis. alv 10 %). Alle 18-vuotiaat vain aikuisen seurassa.
  • Pysäköinti: Maksullinen pysäköinti 5 euroa. Pysäköintilipuke esitetään pysäköinninvalvojalle vasta pysäköintialueelta poistuttaessa.
  • Kulkuyhteydet: Tampereen Messu- ja Urheilukeskus sijaitsee osoitteessa Ilmailunkatu 20, Tampere. Tampereen joukkoliikenteen maksulliset linjat 1 ja 7 ajavat Keskustorilta Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen. Aikataulut: aikataulut.tampere.fi.

Ilmaiset bussikuljetukset Tampereen rautatieasemalta: Logistiikka-messuille ja Teolliset Palvelut -messuille on ilmainen bussikuljetus Tampereen rautatieasemalta. Tapahtumien logoilla merkityt bussit liikennöivät Tampereen rautatieaseman ja Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen välillä kaikkina messupäivinä. Bussit lähtevät Tampereen rautatieaseman pääovien edestä. Bussit rautatieasemalta messuille tunnin välein alkaen klo 9.15. Viimeinen bussi messuille lähtee rautatieasemalta klo 15.15. Paluukuljetus rautatieasemalle lähtee tunnin välein klo 9.45 alkaen. Kaikkina päivinä viimeinen paluukuljetus lähtee messuilta klo 15.45.

• Näyttelyhallit ja järjestäjät: Logistiikka C- ja D-hallissa. Järjestäjä: Tampereen Messut Oy ja Teknisen Kaupan ja Palveluiden yhdistys ry:n Trukkijaosto. Teolliset Palvelut A-hallissa. Järjestäjä Expomark Oy ja Kunnossapitoyhdistys Promaint ry.

• TähtiUutiset-verkkolehti: Lue lisää Logistiikka-messuista Tampereen Messujen verkkolehdestä osoitteessa www.tahtiuutiset.fi.

Rahtihuolinta Suomi Oy:n toimitusjohtaja Anne Pennala: ”On pysyttävä ajan hermolla voidakseen palvella asiakkaita onnistuneesti”

Toyota Material Handling Finland Oy:n toimitusjohtaja Pasi Nieminen: ”Tarvitaan kokonaisvaltaisia konsepteja”

Tervetuloa messuille!

LISÄTIEDOT: www.logistiikkamessut.fi