Etusivu » Tiedotteet » Talous » Lipunmyynti Lahden vuoden 2017 Juhlakisoihin alkaa

Lahti 2017

Lipunmyynti Lahden vuoden 2017 Juhlakisoihin alkaa

Julkaistu: 27.01.2016 klo 14:13
Julkaisija: Lahti 2017

Vuoden 2017 pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisojen lipunmyynti käynnistyy sunnuntaina 31.1. Myyntiin tulevat alkuvaiheessa kahden tai useamman päivän lippupaketit. Ensi vuoden MM-kisatapahtumasta rakennetaan kokonaisvaltaista elämystä, joka tarjoaa talven parhaan kattauksen urheilua ja viihdettä.

Hiihdon MM-kisat ovat yksi Suomen satavuotisjuhlavuoden suurimmista tapahtumista ja ne järjestetään Lahdessa historiallisen seitsemännen kerran. Tämän kunniaksi kyseessä ovat Juhlakisat, jotka tarjoavat urheilujännityksen lisäksi laadukasta oheisohjelmaa ja –palveluja.

- Asiakkaille tekemämme kyselyt osoittavat että MM-tapahtumaan tullaan ennen kaikkea viihtymään. Panostamme siis ihmisiin ja hyvään tunnelmaan, kertoo markkinointijohtaja Esa-Pekka Nykänen.

Tapahtumaa tehdään yhteistyössä suomalaisille tuttujen toimijoiden kanssa: MM-kisoissa tullaan näkemään muun muassa Tangomarkkinoiden Monotangot, nuorille suunnattu Ylex Pop -tapahtuma sekä Heurekan tiedenäyttely.

MM-kisojen yleisöalueilla panostetaan toimivuuden ohella tunnelmallisuuteen ja visuaalisuuteen, kun suunnittelussa on mukana muun muassa Lux Helsinki -valofestivaalin, Slushin ja Flow -festivaalin tapahtuma-alueiden ja valaistuksen suunnittelusta vastaava Sun Effects.

- Esimakua MM-kattauksesta ja tunnelmasta on tarjolla jo esikisoissa 19.-21.2.2016, kun testaamme osaa suunnitelluista palveluista ja oheisohjelmista. Viilaamme tapahtuman lopulliseen MM-kisakuntoon pitkälti esikisoissa saadun kokemuksen ja asiakaspalautteen perusteella, jatkaa Nykänen.

Ennakkokysyntä runsainta useamman päivän lippupaketeille

MM-kisojen lipunmyynti käynnistyy sunnuntaina 31.1. klo 10. Alkuvaiheessa myyntiin tulevat useamman päivän paketit, joista kahden päivän lippupaketin hinta on katsomokategoriasta riippuen edullisimmillaan 66,50 euroa ja kalleimmillaan 161,50 euroa (sisältäen toimituskulut). Alle 7-vuotiaat lapset pääsevät kisoihin ilmaiseksi, 7-16-vuotiaiden aluelippu maksaa puolet aikuisten lipun hinnasta ja katsomolipuista 7-16-vuotiaat saavat 10 euron alennuksen per päivä.

- MM-kisat ovat yksi Suomen satavuotisjuhlavuoden suurimmista tapahtumista ja olemme halunneet hinnoitella lippumme niin, että kisoista tulee koko kansan juhlakisat.  Nelihenkisen perheen, jossa on jo kouluikään ehtineitä lapsia, yksittäisen kisapäivän lippujen hinta on siis edullisimmillaan alle sata euroa, kertoo pääsihteeri Janne Leskinen.

MM-kisojen kannattajaklubin, Maailman Suurimman Hiihtoseuran jäsenillä oli lippuihin kahden viikon etuosto-oikeus, joka päättyi 26.1.

- Useamman päivän lippupaketeille on ollut selvästi enemmän kysyntää kuin yksittäisille päiville. Suosituin lippupaketti etuostoaikana oli koko kisat kattava Kisamestari –paketti, jonka hinta on katsomosta riippuen 362,50-882,50 euroa (sisältäen toimituskulut). Hintakategorioista halutuimpia ovat olleet selvästi yli mediaanihinnan olevat liput, toteaa Leskinen.

MM-kisalippuja voi ostaa Ticketmasterin (entinen Lippupalvelu) verkkokaupasta, puhelinpalvelusta tai myyntipisteistä ympäri Suomen. Yksittäisten päivien liput tulevat myyntiin viimeistään syksyllä, mikäli niitä on jäljellä kyseisessä katsomokategoriassa.

Lisätietoa lippupaketeista: lahti2017.fi/liput

Lisätiedot:

Pääsihteeri Janne Leskinen, 0400-300 930, janne.leskinen@lahti2017.fi
Markkinointijohtaja Esa-Pekka Nykänen, 040-595 3135, esa-pekka.nykanen@lahti2017.fi
Myyntijohtaja Mikko Saarinen, 0400-431 207, mikko.saarinen@lahti2017.fi

#Lahti2017