Etusivu » Tiedotteet » Talous » Lehdistötiedote: Ikaalisten Kylpylä siirtyy Rantasipi-kylpylähotelliketjun lipun alle

Restel Oy

Julkaistu: 08.12.2011 klo 16:30
Julkaisija: Restel Oy

Julkaisuvapaa 8.12.2011 klo 16:30

Ikaalisten Kylpylä siirtyy Rantasipi-kylpylähotelliketjun lipun alle

Pohjoismaiden johtava ympärivuotinen kokous-, virkistys- ja vapaa-ajankeskus Ikaalisten Kylpylä siirtyy Rantasipi-ketjun lipun alle huhtikuussa 2012. Siirtymä tulee vahvistamaan Rantasipi-ketjun asemaa Suomen johtavana kokoushotelliketjuna ja se laajentaa Rantasipin tarjontaa myös vapaa-ajan hyvinvointipalveluissa. Pitkät kylpyläperinteet omaava Ikaalisten Kylpylä tunnetaan jatkossa nimellä Rantasipi Ikaalisten Kylpylä.

Rantasipi-ketju vahvistaa asemaansa yhtenä Suomen suosituimmista kokoushotelliketjuista, kun Ikaalisten Kylpylä siirtyy sen lipun alle huhtikuussa 2012. Restelin omistama Ikaalisten Kylpylä on toiminut osana Rantasipi-yhteismarkkinointia jo vuodesta 2010. Ikaalisten Kylpylä Oy jatkaa toimintaansa itsenäisenä osakeyhtiönä, Restel Oy:n tytäryhtiönä.

”Ikaalisten Kylpylän liittyessä Rantasipi-ketjuun, antaa se meille uuden laajemman pohjan myydä ja markkinoida Kylpylää niin valtakunnallisesti kuin kansainvälisestikin”, kertoo Ikaalisten Kylpylä Oy:n toimitusjohtaja Marjatta Teliranta. ”Kylpylän ollessa osa isoa ketjua, tuo se meille tänne Ikaalisiin uusia niin taloudellisia kuin muitakin synergiaetuja markkinoinnissa, hankinnoissa sekä koulutuksessa”, selventää Teliranta yhdistymisen etuja.

Ikaalisten Kylpylä sijaitsee luonnonkauniilla paikalla Kyrösjärven rannalla, alle tunnin matkan päässä Tampereelta pohjoiseen. Kylpylä on kokonaisvaltaisen Wellness-ajattelun keskus ja Suomen tunnetuin kylpylä. Monipuolisesta tarjonnasta löytää jokainen itselleen parhaiten sopivat ja miellyttävimmät hyvän olon paketit, hoidot, aktiviteetit ja kokouspalvelut. Ikaalisten Kylpylässä työskentelee 120 henkilöä.

Rantasipi-ketjuun kuuluu 11 yksilöllistä kylpylä- sekä kokoushotellia eri puolella Suomea. Huoneita Rantasipi-ketjussa on yli 2000. Kokous- ja aktiiviohjelmat, sekä hemmottelu- ja kylpyläelämykset sopivat niin vapaa-ajan kuin liikematkustajan tarpeisiin. Rantasipi-hotellit tarjoavat myös monipuoliset ja vaihtuvat oheispalvelut. Ympäröivä luonto tarjoaa ainutlaatuisia lisävaihtoehtoja myös ulkoaktiviteettien osalta.

Lisätiedot

Ikaalisten Kylpylä Oy, toimitusjohtaja Marjatta Teliranta, puh. 03 451 2010, marjatta.teliranta@restel.fi

Restel Oy, toimialajohtaja Jari Laine, puh. 09 733 5355, jari.laine@restel.fi

www.ikaalistenkylpyla.fi, www.rantasipi.fi, www.restel.fi

Taustaa

Ikaalisten Kylpylä

Ikaalisten Kylpylässä on 161 hotellihuonetta ja 191 apartamentos-tyyppistä hotellihuonetta, 11 kokoustilaa 700 henkilölle ja majoitustilaa 1000 henkilölle. Lomakylässä on Kylpylän kautta varattavissa 12 huoneistoa.

Ikaalisten Kylpylän kuntoutumiskeskus tarjoaa monipuolisia hyvinvointi- ja kuntoutuspalveluja niin työssä oleville kuin työelämästä jo poisjääneille asiakkaille. Myös kuntoremontti- ja TYKY-toiminta kuuluvat kiinteänä osana palvelutarjontaan. Terveydenhoitoalan ammattilaisista, kuten lääkäreistä, fysioterapeuteista ja sairaanhoitajista koostuva henkilöstö varmistaa jokaiselle yksilölle ja ryhmälle asianmukaisen palvelun. Lisäksi hierojat ja kosmetologit mahdollistavat, että rentouttavia ja hemmottelevia hoitoja on saatavilla tarpeen mukaan. Ammattitaitoiset ohjaajat opastavat Wellness & Sport -ohjelmiston eri mahdollisuuksista.

Ikaalisten Kylpylän kuntoutushenkilöstö on toteuttanut vuosia ASLAK-kuntoutusta muun muassa hallinto-, toimi- ja toimistohenkilöstön, opetus- ja IT-alan henkilöstön, kevyen ja raskaan teollisuuden työntekijöiden ja siivous-, palvelu- sekä hoitoalan henkilöiden kanssa. Ikaalisissa toteutetaan myös erityisesti esimiehille kohdennettuja ASLAK-kursseja. Perinteisen ASLAK-kuntoutuksen teemojen ohella kurssilla huomioidaan esimiestyön erityispiirteistä syntyviä haasteita ja harjoitellaan hallitsemaan työpaineita.

Ikaalisten Kylpylä tarjoaa monipuolista tekemistä ja viihdettä kaiken ikäisille. Kylpylän alueella sijaitsevasta Ti-Ti Nallen Talosta löytyy nähtävää ja tekemistä lapsiperheille. Tanssi-illat tarjoavat aikuiseen makuun elävää musiikkia vuoden jokaisena päivänä.

Rantasipi-hotellit ja -kylpylähotellit

Rantasipi-ketjun historia juontaa juurensa aina vuoteen 1965 asti. Tuolloin avattiin ketjun ensimmäinen hotelli, Ruuponsaari Viitasaarelle. Hotelli oli laatuaan Suomen ensimmäinen luontohotelli, jonka pääkohderyhmänä olivat lomailijat ja erityisesti perheet.

Nykyisin ketjuun kuuluu 11 yksilöllistä kylpylä- sekä kokoushotellia eri puolella Suomea. Huoneita Rantasipi-ketjussa on yli 2000. Kokous- ja aktiiviohjelmat, sekä hemmottelu- ja kylpyläelämykset sopivat niin vapaa-ajan kuin liikematkustajan tarpeisiin. Rantasipi-hotellit tarjoavat myös monipuoliset ja vaihtuvat oheispalvelut. Ympäröivä luonto tarjoaa ainutlaatuisia lisävaihtoehtoja myös ulkoaktiviteettien osalta.

Rantasipi-kylpylähotelleihin kuuluvat Kylpylähotelli Rantasipi Aulanko Hämeenlinnassa, Kylpylähotelli Rantasipi Eden Nokialla, Jyväskylässä sijaitseva Kylpylähotelli Rantasipi Laajavuori, Kylpylähotelli Rantasipi Tropiclandia Vaasassa, Hemmottelukylpylä Imatran Valtionhotelli ja Ikaalisten Kylpylä. Tunnettuja kokoushotelleja ovat Rantasipi Forssa, Rantasipi Sveitsi Hyvinkäällä, Rantasipi Rukahovi, Rantasipi Pohjanhovi Rovaniemellä sekä Vantaalla sijaitsevat lentokenttähotelli Rantasipi Airport ja vuonna 2010 avattu, modernisti varusteltu Rantasipi Airport Congress Center.

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys, joka harjoittaa liiketoimintaa 47 hotellilla ja lähes 260 ravintolalla. Liikevaihto vuonna 2010 oli 357 M€. Yritys työllistää Suomessa yli 5000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Hotellitoimintaa Restel harjoittaa kansainvälisten Crowne Plaza- ja Holiday Inn -ketjujen lisäksi myös kotimaisten Cumulus- ja Rantasipi-ketjujen ja Hotelli Seurahuone Helsingin myötä. Restelin laajasta ravintolatarjonnasta löytyvät niin valtakunnan suurimmat tapahtuma-areenat Hartwall Areenasta Helsingin Musiikkitaloon kuin ravintolaketjut Martina ja Golden Rax Pizzabuffet. HelmiSimpukka-ketju toimii valtakunnallisesti 58 liikepaikalla. Restelin yli 82.000 asiakaspaikkaan kuuluvat myös Hemingway’s-, Parnell’s- ja Wanha Mestari -ketjut.