Etusivu » Tiedotteet » Talous » LeaseGreen ostaa TalPro Oy:n EMC Talotekniikalta

EMC Talotekniikka

LeaseGreen ostaa TalPro Oy:n EMC Talotekniikalta

Julkaistu: 06.08.2014 klo 10:15
Julkaisija: EMC Talotekniikka

LeaseGreen Group Oy ostaa EMC Talotekniikka Oy:ltä projektinjohto- ja konsultointipalveluihin erikoistuneen TalPro Oy:n. Yhtiö toimii Jyväskylässä, Lappeenrannassa, Tampereella ja pääkaupunkiseudulla. Yrityksen kahdeksan työntekijää siirtyvät LeaseGreenin palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

”Tämä on meille tärkeä kasvun askel”, LeaseGreenin toimitusjohtaja Tomi Mäkipelto sanoo.

”Tuplaamme organisaatiomme ja saamme tiimiin lisää kovia talotekniikkaprojektien ammattilaisia. Yrityskaupan jälkeen meillä on parinkymmenen ammattilaisen joukko, joka pystyy palvelemaan asiakkaita lähes kaikkialla Suomessa. TalPro-kaupan kautta meillä on entistäkin vahvemmat resurssit toteuttaa suunnitelmamme – investoida 100 miljoonaa euroa asiakkaidemme energiatehokkuuteen vuosina 2014-2016.”

”EMC keskittyy jatkossa ydinliiketoimintaansa, jotka ovat talotekniikka, linjasaneeraus, tekniset palvelut ja automaatio, johon kuuluu osana energiatehokkuus ja elinkaaripalvelut. TalPron liiketoiminta nykymuodossaan ei tukenut tätä strategiaa ja siksi päätimme luopua yhtiöstä”, sanoo EMC Talotekniikan vt. toimitusjohtaja Timo Kostiainen.

Kostiaisen mukaan oli tärkeää löytää TalProlle hyvä koti, jossa liiketoimintaa voidaan kehittää eteenpäin.

”Jatkossa meillä on myös mahdollisuus tehdä yhteistyötä LeaseGreenin kanssa talotekniikkahankkeissa”, Kostiainen sanoo.

Tomi Mäkipelto, toimitusjohtaja, LeaseGreen Group Oy, 050 3704092, tomi.makipelto@leasegreen.fi, www.leasegreen.fi

Timo Kostiainen, vt. toimitusjohtaja, EMC Talotekniikka Oy, 0400 426843, timo.kostiainen@emctalotekniikka.fi, www.emctalotekniikka.fi

LeaseGreen tarjoaa asiakkailleen aivan uudenlaisen tavan parantaa toimintansa kannattavuutta ja ympäristöystävällisyyttä energiatehokkuutta kasvattamalla. Yhtiön liiketoimintamallissa yhdistetään energiatehokkuustoimenpiteiden kartoitus, suunnittelu ja toteutus asiakkaalle selkeäksi kuukausihintaan perustuvaksi avaimet käteen -palveluksi. Tavoitteemme on investoida 100 miljoonaa euroa asiakkaidemme energiankäytön tehostamiseen vuosina 2014-2016. www.leasegreen.fi

EMC Talotekniikka on yksi Suomen johtavista talotekniikkayhtiöistä. Konserni palvelee asiakkaitaan valtakunnallisesti. Vuonna 2013 liikevaihto oli 100 miljoonaa euroa. Se työllistää yli 500 henkilöä. Yhtiö kuuluu kansanväliseen Imtech-konserniin, jonka liikevaihto on 4,9 miljardia euroa ja joka työllistää 26 000 henkilöä.

EMC Talotekniikka on osa Imtech Nordic -organisaatiota. Imtech Nordic on tekniikka- ja asennuspalveluja myyvä konserni, jonka yhteenlaskettu liikevaihto on noin 900 miljoonaa euroa. Se työllistää noin 5 000 henkilöä. Yhtiö on johtava alallaan pohjoismaisilla markkinoilla. www.emctalotekniikka.fi