Etusivu » Tiedotteet » Talous » Lapland Hotelsille 5. uusi hotelli vuoden sisällä

Lapland Hotels Oy

Lapland Hotelsille 5. uusi hotelli vuoden sisällä

Julkaistu: 13.01.2016 klo 16:00
Julkaisija: Lapland Hotels Oy

Lapland Hotels on ostanut Chalet Hotel Rovaniemen sekä Napapiirillä toimivan tilausravintola Metsäkartanon omistavan Medigo Oy:n koko osakekannan. Medigon enemmistöomistajina olivat Markku Broas ja Seppo Kopsala yhtiöineen. Hotelli oli jo viides Lapland Hotelsin hankinta vuoden sisällä. Aiemmin yhtiö on hankkinut Lapland Hotel Oulun, Lapland Hotel Tampereen ja Muoniossa avatun Lapland Hotel Lumen sekä Ylläksen ja Levin välillä sijaitsevan Lainion Snow Villagen.

“Uskomme Lapin matkailun vahvaan kehittymiseen jatkossakin ja siksi investoimme nyt rohkeasti kasvuun. Rovaniemi Lapin pääkaupunkina on vetovoimainen kohde edelleen. Vuosien passiivisuuden jälkeen Rovaniemen nykyisten päättäjien nyt ottama aktiivinen ote Ounasvaaran kehittämiseen vahvistaa uskoamme matkailun kasvuedellytyksiin Rovaniemelläkin Lapin hiihtokeskusten lisäksi”, toteaa Lapland Hotelsin toimitusjohtaja Ari Vuorentausta.

Chalet Hotel Rovaniemi Lapland Hotelsille

Ounasvaaran juurella sijaitsevaan Chalet Hotel Rovaniemeen (aiemmalta nimeltä Ounasvaaran Pirtit) kuuluu 74 erikokoista hyvin varusteltua lomahuoneistoa, 350 paikkainen ravintola Thulia sekä rantasaunat kuumavesialtaineen Kemijoen rannalla.

Korkeatasoiset huoneistot ovat kooltaan kahden ja kahdeksan hengen paritalohuoneistoja tai tilavampia huoneistoja – suurin jopa 13 henkilölle. Kaikkiin huoneistoihin on uusittu huonekalut v. 2015.

“Kuluneiden seitsemän vuoden aikana olemme saaneet Chalet Hotel Rovaniemen liiketoiminnan hyvään kuntoon, ja nyt on aika luovuttaa se eteenpäin isommat resurssit omaavalle toimijalle. Lapland Hotels on investoinut voimakkaasti omaan toimintaansa viime vuosina ja uskomme sen olevan oikea taho kehittämään hotellia seuraavalle tasolle”, kertoo myyjätahon puolesta Markku Broas.

Chalet Hotel Rovaniemi tarjoaa rentouttavan ja aktiivisen ympäristön vierailijoille Ounasvaaran ja Kemijoen tuntumassa lähellä kaupungin keskustaa. Hotelli on hyvin kansainvälinen ja voimakas kasvu tulee sekä Euroopasta että Kaukoidästä. Metsäkartano tilausravintola on kooltaan 250 paikkainen ja se on suosittu juhlien ja muiden tilaisuuksien järjestämisessä.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Ari Vuorentausta, Lapland Hotels Oy

p. 0400 419 896, ari.vuorentausta@laplandhotels.com

Markku Broas, p. 050 3472387

Lapland Hotels Oy on Suomen suurin yksityinen hotelliketju, johon kuuluu 15 hotellia ja 1600 huonetta ja huoneistoa sekä 8 000 ravintolapaikkaa Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä kaupunkihotellit Tampereella ja Oulussa. Lisäksi hotelliketjulla on hiihtokeskustoimintaa Ylläksellä Äkäslompolon kylässä sekä Luostolla, Oloksella ja Pallaksella. Lapland Hotels on myös osaomistajana Lapin Safarit -ohjelmapalveluyrityksessä. Hotelliketjulla on juuret syvällä Lapin matkailun historiassa, sillä ketjun vanhin hotelli Lapland Hotel Pallas on perustettu jo vuonna 1938. www.LaplandHotels.com

Kuvat: Chalet Hotel Rovaniemen >> tästä

tai https://www.dropbox.com/sh/pzfnb5rjtqnp3g4/AABNS7AU8Zfc6_cHP9qKZS6Ga?dl=0