Etusivu » Tiedotteet » Talous » LähiTapiolan uusi asuntosijoitustuote mahdollistaa vaivattoman asuntosijoittamisen myös yksityishenkilöille

LähiTapiola

Julkaistu: 02.09.2013 klo 08:59
Julkaisija: LähiTapiola

LähiTapiola-ryhmä tarjoaa sijoittajille uuden, mielenkiintoisen vaihtoehdon, LähiTapiola Asuntosijoitus Primen. Sen avulla yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt voivat sijoittaa hajautetusti Suomen asuntomarkkinoille pääkaupunkiseudulla ja kasvukeskuksissa ja hyötyä ammattimaisen kiinteistösijoittajan eduista. Suhdannetilanne asuntosijoittamiselle on LähiTapiolan mukaan suotuisa.

LähiTapiola Asuntosijoitus Prime on sijoitussidonnainen kapitalisaatiosopimus. Sopimuksen sijoituskohteena oleva sijoituskori muodostuu vaihtuvapääomaisesta kiinteistöpääomarahastosta sekä korkorahastoista. Kiinteistöpääomarahasto sijoittaa uusiin, pääkaupunkiseudulla ja muissa suurimmissa kaupungeissa sijaitseviin asunto-osakeyhtiöihin. Korkosijoitukset toimivat lähinnä lyhytaikaisina, täydentävinä sijoituksina.

”Sijoittajille tarjoutuu nyt mahdollisuus päästä mukaan ammattimaiseen kiinteistösijoitustoimintaan.  Nämä kohteet eivät tavallisesti ole piensijoittajan saatavilla, mutta kapitalisaatiosopimus tekee sen mahdolliseksi. Annamme asiakkaillemme todellista lisäarvoa kapitalisaatisopimuksen avulla”, yhteysjohtaja Tom Lillandt LähiTapiola Henkiyhtiöstä sanoo.

Asuntosijoittaminen on suomalaisille luonteva tapa sijoittaa.  Sijoittaminen on vaivatonta ja ammattimainen sijoittaja hoitaa varoja asiakkaan puolesta. Aiempaa asuntomarkkinoiden tuntemustakaan ei välttämättä tarvita.

Asuntosijoitus sopii pitkäjänteiselle, kokeneelle sijoittajalle, joka on valmis sitomaan sijoittamansa pääoman 10─12 vuodeksi. Pienin mahdollinen sijoitussumma on 50 000 euroa.  Asuntosijoitukset ovat pärjänneet viime vuosina kiinteistösijoituksista parhaiten. Historiallisesti niillä on vakaat tuotot. Suhdannetilanne asuntosijoittamiselle on LähiTapiolan mukaan suotuisa ja asuntojen kysyntä kasvaa tarjontaa voimakkaammin.

Kiinteistösalkku koostuu uusista asuinkerrostaloista

Kiinteistöpääomarahaston tavoitteena on rakentaa kiinteistösalkku, joka koostuu pääosin uusista, kokonaisista asuinkerrostaloista pääkaupunkiseudulla ja suurissa kaupungeissa. Asunnot vuokrataan ja niitä myydään, kun markkinatilanne on siihen sopiva.

”Vuokrattavia asuntoja tulee olemaan useita satoja. Asuntojen suuri määrä ja tehokas vuokraus pienentävät merkittävästi asuntosijoittamiseen liittyviä riskejä. Asuntotyyppeinä suosimme pieniä, helposti vuokrattavia asuntoja. Uusien asuntojen ylläpitokustannukset ovat lisäksi hyvin ennustettavissa ja tehokkaalla hoidolla saadaan aikaan merkittäviä säästöjä”, kiinteistörahastojohtaja Kim Särs LähiTapiola Kiinteistövarainhoidosta toteaa.

Asuntosijoitus Primesta tavoitellaan 5─7 prosentin vuotuista tuottoa koko sijoitusajalla kulujen  jälkeen. Vuotuisen tuoton odotetaan olevan 4─5 prosenttia ennen arvonmuutostuottoja ja asuntojen keskimääräisen reaalisen arvonnousun 1─2 prosenttia. Tavoitteena on maksaa tuottoja sijoittajille kaksi kertaa vuodessa huhtikuusta 2015 alkaen. Todennäköinen sijoitusaika on 10─12 vuotta.

LähiTapiola Asuntosijoitus Primen myyntiaika on 2.9.─31.12.2013.

Kapitalisaatiosopimuksen myöntää LähiTapiola Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö. LähiTapiola Asuntosijoitus II –sijoituskorin omaisuuden ja sijoituskohteiden arvostuksen hoitaa LähiTapiola Varainhoito Oy. Kiinteistöpääomarahaston hallinnoinnin ja arvostuksen hoitaa LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy.

LähiTapiola on tuonut markkinoille aiemmin kaksi kiinteistösijoittamiseen liittyvää sijoitussidonnaista kapitalisaatiosopimusta, jotka ovat menestyneet hyvin.

Lisätiedot:
www.lahitapiola.fi/asuntosijoitus

Yhteysjohtaja Tom Lillandt, LähiTapiola Henkiyhtiö puh. 040 749 6064
Kiinteistörahastojohtaja Kim Särs, LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy, puh. (09) 453 2303

Sähköpostiosoitteemme ovat muotoa etunimi.sukunimi@lahitapiola.fi