Etusivu » Tiedotteet » Talous » LähiTapiola rakennuttaa yli 550 vuokra-asuntoa kasvukeskuksiin

LähiTapiola

LähiTapiola rakennuttaa yli 550 vuokra-asuntoa kasvukeskuksiin

Julkaistu: 04.03.2015 klo 10:00
Julkaisija: LähiTapiola

LähiTapiola Asuntosijoitus Suomi Ky ja YIT ovat allekirjoittaneet puitesopimuksen yli 550 vapaarahoitteisen vuokra-asunnon rakentamisesta kasvukeskuksiin eri puolilla Suomea. Puitesopimuksen kokonaisarvo on yli 100 miljoonaa euroa, ja hankekohtaiset sopimukset allekirjoitetaan ennen kunkin kohteen aloittamista. Kaikki kohteet aloitetaan 2015 kevään ja kesän aikana ja ne valmistuvat vuoden 2016 loppuun mennessä. LähiTapiola-ryhmä on yksi suurimmista kiinteistösijoittajista Suomessa.

Vuokra-asuntoja rakennetaan pääkaupunkiseudulle, Tampereelle ja Turkuun. Hankkeet toteutetaan YIT:n hallinnoimille tai omistamille tonteille yhtiön suunnitelmien mukaisesti. Kohteiden rakentaminen ei sido YIT:n pääomaa. LähiTapiola vastaa uusilla kohteilla kasvukeskusten kasvavaan vuokra-asuntopulaan.

”LähiTapiola on kasvattamassa sijoitusasuntojen määrää uusilla korkeatasoisilla ja helposti saavutettavilla asunnoilla. Nyt sovitut asunnot sijaitsevat joukkoliikenteellisesti erinomaisilla paikoilla”, sanoo LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy:n kiinteistörahastojohtaja Kim Särs.

LähiTapiola hankki LähiTapiola Asuntosijoitus Suomi Ky -rahaston salkkuun joulukuussa yli 500 vuokra-asuntoa. Nyt rakennettavien asuntojen jälkeen Asuntosijoitus Suomen portfoliossa on yli 1000 asuntoa, ja asuntojen määrää tullaan kasvattamaan vielä noin 1500 vuokra-asuntoon.

Vuokra-asuntojen rakennuttaminen merkittävä lääke investointilamaan

LähiTapiola-ryhmä on yksi suurimmista kiinteistösijoittajista Suomessa vajaan 1,5 miljardin kiinteistösijoituksillaan. Vuokra-asuntojen rakennuttaminen kasvavan kysynnän alueille on LähiTapiolan näkyvä lääke Suomen investointilamaan. Asuntosijoitukset sopivat hyvin tuottonsa ja riskinsä puolesta LähiTapiola-ryhmän kiinteistösijoitusstrategiaan.

LähiTapiolalla ja sen rahastoilla on tällä hetkellä noin 2000 vuokra-asuntoa.

LähiTapiola Asuntorahasto Prime Ky rakennuttaa parhaillaan 1 500 asuntoa vuokrauskäyttöön muun muassa pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa. LähiTapiola Henkiyhtiö rakennuttaa vuokrakerrostaloa Helsingin Pasilassa, LähiTapiola Satakunta Porissa ja LähiTapiola Varsinais-Suomi Turussa.

LähiTapiola-ryhmän suurin yksittäinen kiinteistöhanke on käynnissä Espoon Tapiolassa. Kauppakeskus Ainoaan syntyy uutta liiketilaa ja keskuksen yläpuolelle mittava Kirjokannen asuinkerrostalokokonaisuus.

Lisätiedot:

Kim Särs