Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kymenlaakson kehittämisyhtiöiden yhdistämistä selvitetään

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kymenlaakson kehittämisyhtiöiden yhdistämistä selvitetään

Julkaistu: 17.09.2014 klo 08:03
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kouvolan seudun kehittämisyhtiö Kouvolan Innovation Oy:n ja Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy:n yhdistämismahdollisuuksista on käynnistetty selvitys. Selvityksen avulla kartoitetaan kehittämisyhtiöiden mahdollisen yhdistämisen edellytyksiä, ratkaisumalleja ja toimintatapoja. Selvitys valmistuu syksyn aikana. Selvityksen tekemisestä päättivät Kinnon ja Cursorin hallitukset. Myös Kymenlaakson Liitto on mukana selvityksen tekemisessä. Selvityksen valmistuttua yhtiöiden omistajatahot arvioivat jatkotoimenpiteitä.

Selvityksen taustalla on tarve tehostaa elinkeinojen kehittämistoimintaa ja kehittämisyhtiöiden tarjoamia alueellisia yrityspalveluja yhä laajemmalla rintamalla sekä löytää synergiaetuja tiiviimmästä yhteistoiminnasta. Kymenlaakson elinkeinorakennetta ja talouden rakennemuutoksen aiheuttamia vaikutuksia koskevat haasteet ovat hyvin samankaltaisia sekä Kouvolan että Kotkan-Haminan seuduilla.  Toimintaympäristön muutokset haastavat alueen uudistamaan kehittämisstrategioita. Myös EU-rahoituskauden tuomat muutokset mm. hankerahoituksen väheneminen kannustavat yhä vahvempaan yhteistyöhön.

Kouvolan Innovation Oy:n hallituksen puheenjohtaja Anssi Paasivirta puh. 0400 815 418

Cursor Oy:n hallituksen puheenjohtaja Pentti Leisti puh. 050 175 207

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon