Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kotkan-Haminan seudun metallialan ja teollisuuden palveluihin erikoistuneet yritykset ja Cursor ovat yhdessä mukana Alihankinta 2015 -messuilla

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Julkaistu: 03.09.2015 klo 08:18
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 15.–17.9.2015 järjestettävillä Alihankinta-messuilla ovat mukana teollisuuden alihankinnan ja teollisten palvelujen ammattilaiset Suomesta ja maailmalta. C-hallissa sijaitsevalla Kotkan-Haminan seudun yhteisosastolla C549 tuodaan näkyvästi esille seudun vahvaa metallialan ja teollisten palvelujen osaamista ja kartoitetaan alan uusia kasvun ja kehittymisen mahdollisuuksia sekä tarjotaan tietoa seudusta.

Osastolla ovat yhdessä Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy:n kanssa mukana seuraavat metallialan alihankintaan, tilaustöihin ja teollisuuden palveluihin erikoistuneet yritykset:

• HNR-Konepaja Oy
  • Jalotakka Oy
  • Juhani Haavisto Oy
  • Kotkan Konepaja Oy
  • Kotkan Levytyö Oy
  • Power Tech – Group
  • Suptek Oy
  • Työkaluhiomo H. Sunila Ky

Yhteisosallistuminen on myös osa International Business in Kymenlaakso (IBiK) -hanketta, jonka tarkoituksena on edistää kymenlaaksolaisten yritysten pääsyä kansainvälisille markkinoille ja niihin verkostoihin, jotka toimivat yritysten osaamiseen parhaiten soveltuvilla alueilla tai kokonaan uusilla liiketoiminta-alueilla. Hankkeen tavoitteena on yritysten kansainvälisen osaamisen kehittäminen kestävä kehitys ja ympäristön vaatimukset huomioon ottaen, liikevaihdon ja tuottavuuden kasvu, uusille markkinoille pääsy, uusien tuotteiden ja palveluiden synnyttäminen sekä niihin liittyvä tutkimus- ja kehitystoiminta.

Messut ovat avoinna tiistaina 15.9. ja keskiviikkona 16.9. kello 9.00–17.00 sekä torstaina 17.9. kello 9.00–16.00. Tapahtuman internetsivut ja kävijärekisteröityminen osoitteessa www.alihankinta.fi.

Kansainväliset Alihankinta-messut keräävät yli 1 000 näytteilleasettajaa ja vuonna 2014 messuihin tutustui 16 893 teollisuuden päättäjää ja asiantuntijaa. Se on Suomen johtava teollisuuden messutapahtuma, joka kokoaa alan yritykset, asiantuntijat ja päättäjät Tampereelle. Teemoja ovat tänä vuonna myynti, markkinointi ja uudet materiaalit.

projektipäällikkö Ilmo Larvi, Cursor Oy
puh. 040 190 2519, ilmo.larvi@cursor.fi

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon