Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kotkan-Haminan seudun Hankintapäivä 21.10.

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kotkan-Haminan seudun Hankintapäivä 21.10.

Kutsu.
Julkaistu: 19.10.2016 klo 07:23
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kotkan-Haminan seudun yhteinen julkisten hankintojen teemailtapäivä järjestetään perjantaina 21.10.2016 klo 12.00–15.00 Kotkan Höyrypanimolla, os. Metsontie 41. Hankintapäivään on ilmoittautunut mukaan esittelypaikoin lähes 70 seudun yritystä.

Nyt neljättä kertaa järjestettävän Hankintapäivän tarkoituksena on tuoda yhteen yrittäjät ja seudun julkisista hankinnoista vastaavat henkilöt. Hankintapäivä on suunnattu kaikille seudun yrityksille, jotka haluavat tarjota tuotteitaan ja palvelujaan julkishallinnolle. Tavoitteena on tarjota tuoretta tietoa molemmin puolin: julkisia hankintoja tekeviltä yrittäjille ja puolestaan yrittäjiltä hankkijoille.

Aktiivinen vuoropuhelu ja yhteistyö yritysten kanssa ovat hyvän yrittäjyysilmapiirin kulmakiviä. Tapahtumaan toivotaan mukaan mahdollisimman paljon seudun julkisia hankintoja tekeviä tahoja sekä kunnista että muista alueen julkisen sektorin organisaatioista. Tapahtuma on hyvä mahdollisuus keskustella seudun yritysten kanssa ja tutustua tarkemmin alueen tarjontaan.

Julkiset hankinnat vaikuttavat vahvasti alueen yritysten kasvuun ja menestykseen.

Olipa kysymyksessä aivan pienet hankinnat ”kynät, kumit” ja pienimuotoiset kokouspalvelut tai laajemmat tuote- tai palvelukokonaisuudet, on tärkeää, että entistä selvästi suurempi osa julkisista hankinnoista jäisi oman alueen yritysten toimitettavaksi. Näin saadaan lisää työpaikkoja ja verotuloja. Samalla avoin kilpailu parantaa hankintojen laatua ja markkinoiden toimivuutta sekä edistää kilpailukykyisen paikallisen tarjonnan syntymistä.

Tapahtuman käytännön järjestäjänä toimii Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor.

Hankintapäivän ohjelma:

klo 12.00

Tilaisuuden avaus, viestintäjohtaja Hanna Nieminen, Cursor Oy

Tietoiskut julkisista hankinnoista:

klo 12.30

Markkinatiedon hyödyntäminen julkisissa hankinnoissa

hankinta-asiamies Jorma Saariketo, Varsinais-Suomen Yrittäjät ry

klo 13.00

Julkisten hankintojen merkitys paikallisille yrityksille ja hankintojen paikallisuusasteen lisäämismahdollisuudet

kehitysjohtaja Terhi Lindholm, Kotkan kaupunki

klo 13.30

Uusi hankintalaki 2017

kilpailuasioiden päällikkö Satu Grekin, Suomen Yrittäjät

Lämpimästi tervetuloa mukaan tapahtumaan!

Lisätietoja tapahtuman järjestelyistä:

Merja Kanerva, Cursor Oy, merja.kanerva@cursor.fi tai p. 040 190 2512

Hanna Nieminen, Cursor Oy, hanna.nieminen@cursor.fi tai puh. 040 190 2507

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon