Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kotimaailma aloittaa toiminnan Kuopiossa - Laajentumismahdollisuuksia Varkauteen ja Iisalmeen selvitetään

Kotimaailma

Julkaistu: 15.09.2016 klo 09:17
Julkaisija: Kotimaailma

Kalustettuja asuntoja vuokraava Kotimaailma avaa ovensa tänään Kuopiossa. Yrittäjänä toimivalla Vesa Kauppilalla on pitkä kokemus asuntojen vuokraamisesta alueella. Kauppilan mukaan Kuopiossa on tarvetta uudenlaiselle majoitukselle, joka tuo vaihtoehdon hotellille.

– Kuopiossa on ollut tarjolla vähän kalustettuja huoneistoja. Me haluamme muuttaa asian ja satsata erityisesti asuntojen laatuun ja sijaintiin. Kaikki asuntomme sijaitsevat kaupungin keskustassa. Kuopio on kasvava kaupunki, jossa paljon erilaisia projekteja meneillään, Kauppila korostaa.

Kotimaailman tavoitteena on olla merkittävin kalustettujen asuntojen vuokraaja Kuopion alueella parin vuoden kuluessa. Tarkoituksena on kasvattaa asuntojen määrää jatkuvasti seuraavien vuosien aikana. Myös toiminnan laajentaminen Varkaus-Iisalmi-akselille kiinnostaa uutta yrittäjää.

Kotimaailman tarjoaa palveluja erityisesti työmatkailijoille, vakuutusyhtiöiden vahinkoasiakkaille, putkiremonttiasiakkaille ja kodinomaista asumista kaipaaville lomailijoille. Työmatkailijat muodostavat noin kolme neljäsosaa yrityksen liikevaihdosta. He viipyvät asunnoissa muutamasta viikosta jopa useaan kuukauteen.

– Pidemmällä työmatkalla olevat henkilöt hakevat kalustetuista asunnoista kodinomaista vaihtoehtoa hotellille. Tilaa on enemmän ja kustannukset jäävät selvästi alle hotellimajoituksen.

Paikallinen yrittäjä tuntee kaupungin

Kotimaailma-ketju toimii franchising-periaatteella, jolloin toiminnasta vastaa paikallinen, alueen tunteva yrittäjä. Yrittäjä Vesa Kauppila on kotoisin Kuopiosta, mutta toiminut IT-alan johtotehtävissä eteläisessä Suomessa pitkään.

– Olen matkustanut Etelä-Suomeen viikoittain viimeisten 17 vuoden ajan, ja se saa nyt riittää. Haluan tehdä töitä ja vaikuttaa enemmän kotikaupungissani Kuopiossa. Tässä työssä saan myös perheeni apuun tarvittaessa. Se on asia, jota arvostan.

– Minulla on ennestään vuokra-asuntoja keskusta-alueella, joten kaupungin vuokramarkkina on tuttu. Etsimme aktiivisesti uusia vuokrattavia asuntoja, ja olemme kiinnostuneita varsinkin hyväkuntoisista yksiöistä ja kaksioista.

Tavoitteena laajentua yli 30 000 asukkaan kaupunkeihin

Kotimaailma-ketju toimii tällä hetkellä 14 paikkakunnalla, ja yritys laajensi toimintaansa viime vuonna Kemi-Tornioon, Joensuuhun, Raaheen, Porvooseen ja Jyväskylään. Tässä kuussa toiminta alkaa Kuopion lisäksi Vaasassa sekä laajentaa voimakkaasti myös pääkaupunkiseudulla.

– Tavoitteenamme on kaksinkertaistaa liikevaihtomme ensi vuoden aikana. Haluamme laajentua kaikkiin Suomen yli 30 000 asukkaan kaupunkeihin tulevien vuosien aikana, sanoo Kotimaailman ketjujohtaja Hans Ekholm.

Kotimaailman toimisto sijaitsee osoitteessa Kasarmikatu 1, Kuopio.

Kuopion Kotimaailma, yrittäjä Vesa Kauppila, puh. 050 3673 142, vesa.kauppila@kotimaailma.com
Kotimaailma Suomi Oy, toimitusjohtaja Hans Ekholm, puh. 040 822 7550, hans.ekholm@kotimaailma.com

Vuonna 2007 perustettu Kotimaailma on yksi suurimmista tilapäisiä kalustettuja asuntoja tarjoavista yrityksistä Suomessa. Kotimaailma tarjoaa kalustettuja kodinomaisia asuntoja Turussa, Tampereella, Helsingissä, Lappeenrannassa, Oulussa, Vaasassa, Rovaniemellä, Raahessa, Kemi-Torniossa, Porvoossa, Jyväskylässä, Joensuussa, Kuopiossa ja Naantalissa. Asiakkaita ovat mm. yritysasiakkaat, yksityisasiakkaat ja vakuutusyhtiöt. Kalustetuissa asunnoissa voi asua yhdestä vuorokaudesta jopa muutamiin vuosiin. Yrittäjävetoisen franchising-liiketoimintamallin mukaisesti toimiva Kotimaailma-ketju kasvaa voimakkaasti. Liikevaihto oli yli 3,5 miljoonaa euroa vuonna 2015. www.kotimaailma.com